Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - İlköğretim

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
SNF-Tezli Yüksek Lisans-2013 EGT7031 Eğitimde Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik Seçmeli 1 6,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Eğitim araştırmalarında kullanılan yöntem ve tekniklerin tanımlanması, bilimsel etik, nicel ve nitel araştırma yöntemleri, geçerlik ve güvenirlik, veri toplama ve veri analizi konularında kavramsal ve uygulamaya dönük altyapı oluşturma.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Eğitim araştırmalarında kullanılan yöntem ve tekniklerin tanımlanması, bilimsel etik, nicel ve nitel araştırma yöntemleri, geçerlik ve güvenirlik, veri toplama ve veri analizi konularında kavramsal ve uygulamaya dönük altyapı oluşturma, bir araştırmanın planlama, uygulama, analiz ve raporlama süreçlerine ilişkin örnek çalışmaların gerçekleştirilmesi ve destekleyici makalelerin incelenmesi.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, sunum, inceleme, araştırma, tartışma, değerlendirme

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Creswell, J. W. (2017). Araştırma Deseni: Nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları (3. baskı). Ankara: Eğiten Kitap. Büyüköztürk, Ş ve diğerleri (2018). Bilimsel araştırma yöntemleri (24. baskı). Ankara: Pegem Akademi. Sönmez, V & Alacapınar, F. G. (2011). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık (yardımcı kitap) Baştürk, S. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Vize Yayıncılık (Yardımcı kitap)

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Eğitim araştırmalarında kuramsal yaklaşımları bilir.
  • Nicel ve nitel araştırma yöntemlerini bilir ve uygular.
  • Geçerlik ve güvenirliği sağlamak için gerekli adımları bilir ve uygular.
  • Bilimsel bir araştırmanın planlama, uygulama, analiz ve raporlama süreçlerini bilir ve uygular.
  • Bilimsel etiğin önemini bilir ve etik yaklaşım sergiler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Ders içeriğinin tanıtımı
2 Temel Kavramlar-Bilim, Bilimsel Yöntem, Problemi Tanımlama
3 Eğitim Araştırmalarında Etik
4 Örnekleme yöntemleri
5 Nicel araştırma yöntemleri
6 Nitel araştırma yöntemleri
7 Nitel ve nicel araştırma örneklerinin incelenmesi (Makale incelemesi)
8 Ara Sınav Haftası
9 Ölçme araçlarında geçerlik ve güvenirlik
10 Nicel ve nitel veri toplama teknikleri
11 Nicel ve nitel verilerin analizi
12 Bilimsel Araştırmaların Yazımı-Giriş Bölümü, Makale İncelemesi
13 Bilimsel Araştırmaların Yazımı-Literatür/Alanyazın Bölümü, Makale İncelemesi
14 Bilimsel Araştırmaların Yazımı-Yöntem Bölümü, Makale İncelemesi
15 Bilimsel Araştırmaların Yazımı-Bulgular, Sonuç, Tartışma ve Öneriler Bölümü, Makale İncelemesi
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 10 3 30
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 10 3 30
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 10 10
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 1 20 20
Rapor ve Hazırlığı 1 10 10
Arasınav ve Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 30 30
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5