Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Biyoloji Öğretmenliği | MB204 | Eğitimde Araştırma Yöntemleri | Zorunlu | 4 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Biyoloji Öğretmenliği | MB204 | Eğitimde Araştırma Yöntemleri | Zorunlu | 4 | 3,00 | 2 | 0 |
Sosyal bilimlerdeki araştırma yaklaşımları arasındaki felsefi, epistemolojik, kuramsal ve metodolojik farklılıkları kavratmak; nitel ve nicel araştırma makalelerinin eleştirel açıdan incelenmesi ve değerlendirmesi becerisini geliştirmek; nitel araştırma d
-
Araştırmanın felsefi ve kuramsal temelleri, Sosyal bilimlerde pozitivist araştırma geleneği (nicel), Sosyal bilimlerde pozitivizm ötesi yorumlayıcı araştırma geleneği (nitel) gibi konular üzerine tartışılacaktır.
Sunuş yoluyla öğretme, soru cevap etkinlikleri, kütüphane çalışması
Yok
Türkçe
ASDF
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Bilimsel araştırmaya özgü temel akımları paradigmaları ve kavramları (pozitivizm, hipotez, değişken, ölçme, ölçek vs.) |
2 | Bilimsel araştırmaya özgü temel akımları paradigmaları ve kavramları (pozitivizm, hipotez, değişken, ölçme, ölçek vs.) |
3 | bilimsel araştırmanın yapısını ve sürecini (araştırma konusu ve probleminin belirlenmesi |
4 | bilimsel araştırmanın yapısını ve sürecini (araştırma konusu ve probleminin belirlenmesi |
5 | literatür taraması |
6 | araştırma deseninin geliştirilmesi |
7 | verilerin toplanması ve analizi |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | verilerin toplanması ve analizi |
10 | verilerin toplanması ve analizi |
11 | araştırma bulgularının raporlaştırılması |
12 | araştırma projesi vasıtasıyla bilimsel araştırmanın değişik boyutlarına ilişkin öğrencilerin becerilerinin ve eleştirel bakış açılarının gelişmesini sağlamak |
13 | araştırma projesi vasıtasıyla bilimsel araştırmanın değişik boyutlarına ilişkin öğrencilerin becerilerinin ve eleştirel bakış açılarının gelişmesini sağlamak |
14 | araştırma projesi vasıtasıyla bilimsel araştırmanın değişik boyutlarına ilişkin öğrencilerin becerilerinin ve eleştirel bakış açılarının gelişmesini sağlamak |
15 | araştırma projesi vasıtasıyla bilimsel araştırmanın değişik boyutlarına ilişkin öğrencilerin becerilerinin ve eleştirel bakış açılarının gelişmesini sağlamak |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 37 | 37 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 38 | 38 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |