Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Biyoloji Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Biyoloji Öğretmenliği MB204 Eğitimde Araştırma Yöntemleri Zorunlu 4 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Sosyal bilimlerdeki araştırma yaklaşımları arasındaki felsefi, epistemolojik, kuramsal ve metodolojik farklılıkları kavratmak; nitel ve nicel araştırma makalelerinin eleştirel açıdan incelenmesi ve değerlendirmesi becerisini geliştirmek; nitel araştırma d

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Araştırmanın felsefi ve kuramsal temelleri, Sosyal bilimlerde pozitivist araştırma geleneği (nicel), Sosyal bilimlerde pozitivizm ötesi yorumlayıcı araştırma geleneği (nitel) gibi konular üzerine tartışılacaktır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunuş yoluyla öğretme, soru cevap etkinlikleri, kütüphane çalışması

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

ASDF

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Mezunlar, Araştırma Yöntemleri hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
  • sosyal bilimlerde ileri araştırma yöntemlerinden yararlanır;
  • niteliksel ve niceliksel araştırma paradigmaları arasındaki farkları felsefi, epistemolojik, kuramsal ve metodolojik varyasyonları açısından ayırt eder ve açıklar;
  • Çeşitli araştırma makalelerini eleştirel bir şekilde gözden geçirme ve değerlendirme becerisini geliştirmek
  • temel nitel araştırma tasarımlarını (vaka çalışması, eylem araştırması, kuram oluşturma, fenomenolojik araştırma, etnografik araştırma vb.) karşılaştırır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Bilimsel araştırmaya özgü temel akımları paradigmaları ve kavramları (pozitivizm, hipotez, değişken, ölçme, ölçek vs.)
2 Bilimsel araştırmaya özgü temel akımları paradigmaları ve kavramları (pozitivizm, hipotez, değişken, ölçme, ölçek vs.)
3 bilimsel araştırmanın yapısını ve sürecini (araştırma konusu ve probleminin belirlenmesi
4 bilimsel araştırmanın yapısını ve sürecini (araştırma konusu ve probleminin belirlenmesi
5 literatür taraması
6 araştırma deseninin geliştirilmesi
7 verilerin toplanması ve analizi
8 Ara Sınav Haftası
9 verilerin toplanması ve analizi
10 verilerin toplanması ve analizi
11 araştırma bulgularının raporlaştırılması
12 araştırma projesi vasıtasıyla bilimsel araştırmanın değişik boyutlarına ilişkin öğrencilerin becerilerinin ve eleştirel bakış açılarının gelişmesini sağlamak
13 araştırma projesi vasıtasıyla bilimsel araştırmanın değişik boyutlarına ilişkin öğrencilerin becerilerinin ve eleştirel bakış açılarının gelişmesini sağlamak
14 araştırma projesi vasıtasıyla bilimsel araştırmanın değişik boyutlarına ilişkin öğrencilerin becerilerinin ve eleştirel bakış açılarının gelişmesini sağlamak
15 araştırma projesi vasıtasıyla bilimsel araştırmanın değişik boyutlarına ilişkin öğrencilerin becerilerinin ve eleştirel bakış açılarının gelişmesini sağlamak
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 37 37
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 38 38
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5