Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Okul Öncesi Öğretmenliği | MB204 | Eğitimde Araştırma Yöntemleri | Zorunlu | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Okul Öncesi Öğretmenliği | MB204 | Eğitimde Araştırma Yöntemleri | Zorunlu | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Sosyal bilimlerdeki araştırma yaklaşımları arasındaki felsefi, epistemolojik, kuramsal ve metodolojik farklılıkları kavratmak; nitel ve nicel araştırma makalelerinin eleştirel açıdan incelenmesi ve değerlendirmesi becerisini geliştirmek; nitel araştırma d
-
Araştırmanın felsefi ve kuramsal temelleri, Sosyal bilimlerde pozitivist araştırma geleneği (nicel), Sosyal bilimlerde pozitivizm ötesi yorumlayıcı araştırma geleneği (nitel) gibi konular üzerine tartışılacaktır.
Sunuş yoluyla öğretme, soru cevap etkinlikleri, kütüphane çalışması
Yok
Türkçe
Altunışık,R.; Coşkun,R.;Bayraktaroğu,S.;Yıldırım,E.(2005).Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (4.basım).Sakarya: Sakarya Kitabevi. Balcı,A. (2004).Sosyal Bilimlerde Araştırma. Yöntem, Teknik ve İlkeler (4.basım). Ankara: Asil Yayın Dağıtım. Büyüköztürk,Ş.;Kılıç,E.;Akgün,Ö.;Karadeniz,Ş.;Demirel,F.(2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıhılık. Karasar,N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi (14.basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Sümer,N.;Demirutku,K.;Özkan,T. (2005). Araştırma Teknikleri. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. Yıldırım,A.;Şimşek,H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (5.basım). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Öğrencilerle tanışma, dersin amaç, önem, içerik ve kaynak kitaplarının açıklanması |
2 | Bilimin tanımı, işlevleri, temel nitelikleri |
3 | Bilimsel araştırmanın nitelikleri türleri, aşamaları, |
4 | Araştırmanın problemi, amacı; değişkenler; hipotez; araştırmanın önemi |
5 | Varsayımlar, sınırlılıklar, tanımlar |
6 | Nitel ve nicel araştırmalar ve özellikleri |
7 | Araştırma modellerinden tarama modeli ve türleri |
8 | Ara sınav haftası |
9 | Araştırma modellerinden deneme modeli ve türleri |
10 | Evren ve örneklem |
11 | Veri toplama araçları (anket, gözlem, görüşme, testler) ve özellikleri |
12 | Veri toplama araçları (anket, gözlem, görüşme, testler) ve özellikleri |
13 | Araştırma bulguları ve yorumlanması |
14 | Araştırma sonucunun raporlaştırılması |
15 | Araştırma sonucunun raporlaştırılması |
16 | Dönem Sonu Sınavına Hazırlık |
17 | Dönem Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Proje ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |