Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Doktora - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2017- Kimya Öğretmenliği EGT8014 Eğitimde Bilişim Teknolojileri Seçmeli 1 7,50 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Alana özgü öğretim teknolojilerini kullanma; yazılım türleri ve kullanım amaçları; alanın öğretiminde kullanılacak materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri; materyal ihtiyaçlarının belirlenmesi; iki ve üç boyutlu öğretim materyallerinin tasarlanması; çalışma yaprakları; öğretim materyallerinin geliştirilmesi; farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamaların değerlendirilmesi.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Öğretim analizi, amaçların sınıflandırılması, amaç analizi, öğrenen analizi, içeriği planlama, alıştırmaları ve geribildirimi planlama, değerlendirmeyi planlama, iki boyutlu görsel öğrenme-öğretme araçları, klasik eğitim teknolojileri, modern eğitim teknolojileri, öğretim materyali seçim prosedürü, materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri, tasarım öğeleri, ders materyali geliştirme yönetimleri, alanla ilgili geliştirilen materyaller, görsel, işitsel ve görsel-işitsel materyallerin geliştirilmesi, öğretim materyallerinin ders ortamında kullanım örnekleri.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunuş ve araştırma inceleme öğretim yöntemleri

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1- Bilişim Teknolojileri. Doç.Dr. Serhat Bahadır KERT (Editör) Nobel. 2- Eğitimciler İçin Bilişim Teknolojileri. Dr. Hüseyin ÇAKIR, Dr. Selam ERYILMAZ (Editör) Pegem A . 3- Bilişim Teknolojileri. Prof.Dr. Vahap TECİM (Editör), Nobel 4- 3- Demirel, Ö., Altun, E. (2017). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Pegem Akademi Yayıncılık. Ankara

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Bilgi ve iletişim teknolojilerini açıklayabilme
  • Öğretim materyallerinin öğretimdeki önemini ifade edebilme
  • Öğretimsel araçlarının nasıl kullanacağını açıklayabilme
  • 4- İki ve üç boyutlu öğretim materyallerini tasarlar
  • 5- Farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamalar yapar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dijital vatandaş olarak teknolojik kavramlar, sistemler ve işlemler.
2 Bilişim teknolojilerini etkili ve amacına uygun kullanımı.
3 İnternet tabanlı servislere erişmeler, araştırmalar ve kullanmaları.
4 Bilgisayar bilimine ilişkin genel bir anlayış ve teknik birikimler.
5 Problem çözme ve bilgi-işlemsel düşünme becerileri.
6 İnternet ortamında öğrenme fırsatları
7 3- Materyal hazırlama ilkelerinin incelenmesi
8 Ara Sınav Haftası
9 Problemleri çözmek için uygun programlama yaklaşımını seçerek uygulayabilme.
10 Programlama konusunda teknik birikim oluşturma.
11 Programlama dillerini kullanabilme.
12 Günlük hayatta karşılaşılan sorunların çözümüne ilişkin yenilikçi ve özgün projeler geliştirme.
13 Günlük hayatta karşılaşılan sorunların çözümüne ilişkin yenilikçi ve özgün projeler geliştirme.
14 Günlük hayatta karşılaşılan sorunların çözümüne ilişkin yenilikçi ve özgün projeler geliştirme.
15 Günlük hayatta karşılaşılan sorunların çözümüne ilişkin yenilikçi ve özgün projeler geliştirme.
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 3 14 42
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 3 9 27
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 15 30
Seminer ve Hazırlığı 1 15 15
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 5 10 50
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 13,5 13,5
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5