Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017- Kimya Öğretmenliği | EGT8014 | Eğitimde Bilişim Teknolojileri | Seçmeli | 1 | 7,50 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017- Kimya Öğretmenliği | EGT8014 | Eğitimde Bilişim Teknolojileri | Seçmeli | 1 | 7,50 | 3 | 0 |
Alana özgü öğretim teknolojilerini kullanma; yazılım türleri ve kullanım amaçları; alanın öğretiminde kullanılacak materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri; materyal ihtiyaçlarının belirlenmesi; iki ve üç boyutlu öğretim materyallerinin tasarlanması; çalışma yaprakları; öğretim materyallerinin geliştirilmesi; farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamaların değerlendirilmesi.
-
Öğretim analizi, amaçların sınıflandırılması, amaç analizi, öğrenen analizi, içeriği planlama, alıştırmaları ve geribildirimi planlama, değerlendirmeyi planlama, iki boyutlu görsel öğrenme-öğretme araçları, klasik eğitim teknolojileri, modern eğitim teknolojileri, öğretim materyali seçim prosedürü, materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri, tasarım öğeleri, ders materyali geliştirme yönetimleri, alanla ilgili geliştirilen materyaller, görsel, işitsel ve görsel-işitsel materyallerin geliştirilmesi, öğretim materyallerinin ders ortamında kullanım örnekleri.
Sunuş ve araştırma inceleme öğretim yöntemleri
yok
Türkçe
1- Bilişim Teknolojileri. Doç.Dr. Serhat Bahadır KERT (Editör) Nobel. 2- Eğitimciler İçin Bilişim Teknolojileri. Dr. Hüseyin ÇAKIR, Dr. Selam ERYILMAZ (Editör) Pegem A . 3- Bilişim Teknolojileri. Prof.Dr. Vahap TECİM (Editör), Nobel 4- 3- Demirel, Ö., Altun, E. (2017). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Pegem Akademi Yayıncılık. Ankara
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dijital vatandaş olarak teknolojik kavramlar, sistemler ve işlemler. |
2 | Bilişim teknolojilerini etkili ve amacına uygun kullanımı. |
3 | İnternet tabanlı servislere erişmeler, araştırmalar ve kullanmaları. |
4 | Bilgisayar bilimine ilişkin genel bir anlayış ve teknik birikimler. |
5 | Problem çözme ve bilgi-işlemsel düşünme becerileri. |
6 | İnternet ortamında öğrenme fırsatları |
7 | 3- Materyal hazırlama ilkelerinin incelenmesi |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Problemleri çözmek için uygun programlama yaklaşımını seçerek uygulayabilme. |
10 | Programlama konusunda teknik birikim oluşturma. |
11 | Programlama dillerini kullanabilme. |
12 | Günlük hayatta karşılaşılan sorunların çözümüne ilişkin yenilikçi ve özgün projeler geliştirme. |
13 | Günlük hayatta karşılaşılan sorunların çözümüne ilişkin yenilikçi ve özgün projeler geliştirme. |
14 | Günlük hayatta karşılaşılan sorunların çözümüne ilişkin yenilikçi ve özgün projeler geliştirme. |
15 | Günlük hayatta karşılaşılan sorunların çözümüne ilişkin yenilikçi ve özgün projeler geliştirme. |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 3 | 9 | 27 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 15 | 30 |
Seminer ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 5 | 10 | 50 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 13,5 | 13,5 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |