Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Zihin Engelliler Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - Zihin Engelliler Öğretmenliği EGT1024 Eğitimde Bireysel Farklılıklar Seçmeli 6 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Eğitimde bireysel farklılıkları tanımak; zeka, yetenek, ilgi önbilgi ve motivasyon kavramlarını anlamak ve bunların eğitime yansımalarını gerçekleştirmek.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bireysel farklılıklar ve eğitime yansımaları; zekâ ve yetenekler, ilgiler, öğrenme biçimi, ön bilgi, öğrenmede güdülenme, öz yeterlilik inançları ve bireyselleştirilmiş eğitim programları.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım (Lecture), Tartışma (Discussion), Soru-Yanıt (Question and Answer), Gözlem (Observation), Alan Gezisi (Field Trip), Takım/Grup Çalışması (Team/Group Work), Gösterme (Demonstration), Deney (Experiment), Uygulama-Alıştırma (Drill and Practice), Örne

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Eğitimde bireysel farklılıklar ve bunları eğitime yansımalarını kavrayabilecek.
  • Zekâ ve yetenek arasındaki ilişkiyi kurabilecek.
  • İlgi, önbilginin ve motivasyonun öğrenmedeki önemini ve bunların öğrenme ortamına yansımalarını kavrayabilecek.
  • Öğretmen ve öğrencilerin öz yeterlik inançlarının performanslarına etkisini analiz edebilecek.
  • Bireyselleştirilmiş eğitim plan ve uygulamalarını kavrayabilecek.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Öğrencilerle Tanışma, Dersin Tanıtımı
2 Farklılıkları Oluşturan Değiişkenler
3 Farklılık Kavramına ve Farklılıkların Yönetimine Temel Oluşturan Sosyopsikolojik Kuramlar Ve Yaklaşımlar
4 Farklılık Kavramına ve Farklılıkların Yönetimine Temel Oluşturan Sosyopsikolojik Kuramlar Ve Yaklaşımlar
5 Farklılıkarı Oluşturan Ana Nedenlerden Biri@ Engellilik ve Nedenleri
6 Zihinsel Yetersizliği Olan Bireyler
7 İşitme Yetersizliği Olan Bireyler
8 Görme Yetersizliği Olan Bireyler
9 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Resmi Tatili
10 Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler
11 Ders Kitaplarında Engellilik
12 Kaynaştırma ve Bütünleştirme
13 Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler
14 Genel Değerlendirme ve Kapanış

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5