Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Temel Eğitim

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2017 - Okul Öncesi Öğretmeliği OKL7017 Eğitimde Çok Kültürlülüğe Yaklaşım Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, çok kültürlülük kavramını eğitim bağlamında ele alarak, farklı kültürel arka planlara sahip bireylerin eğitim sürecinde yaşadıkları deneyimleri anlamak ve kültürel çeşitliliğe duyarlı eğitim yaklaşımlarını geliştirmektir. Öğrencilere, kültürel farklılıkların eğitimde nasıl yer bulduğunu, kapsayıcı eğitim ortamlarının nasıl tasarlanabileceğini ve kültürel farkındalığı artıran pedagojik stratejilerin nasıl uygulanacağını öğretmek hedeflenmektedir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Ders kapsamında, çok kültürlülük kavramının tarihsel, sosyolojik ve eğitimsel boyutları incelenecektir. Kültürel kimlik, etnik yapı, dil, din ve toplumsal cinsiyet gibi çok kültürlü yapıyı etkileyen unsurlar ele alınacak; kültürel önyargılar, ayrımcılık, dışlanma ve eşitlik konuları tartışılacaktır. Ayrıca çok kültürlü eğitimin temel ilkeleri, öğretim programlarında çok kültürlülüğün yeri, öğretmen yeterlilikleri, sınıf içi uygulamalar ve örnek vaka analizleriyle uygulamaya dönük beceriler kazandırılacaktır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Çok kültürlülük kavramını ve eğitimle olan ilişkisini açıklar.
  • Eğitimde kültürel çeşitliliğin yansımalarını analiz eder.
  • Çok kültürlü eğitimin temel ilkelerini ve kuramsal temellerini açıklar.
  • Eğitim ortamlarında kültürel önyargı ve ayrımcılığı tanır ve çözüm önerileri geliştirir.
  • Kapsayıcı ve eşitlikçi öğretim stratejileri geliştirir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dersin tanıtımı, kavramsal çerçeve ve temel kavramlar
2 Çok kültürlülük kavramının tarihsel gelişimi ve kuramsal yaklaşımlar
3 Kültürel kimlik, etnisite, dil, din ve toplumsal cinsiyetin çok kültürlülükle ilişkisi
4 Kültürel önyargı, kalıp yargılar ve ayrımcılık
5 Eğitimde eşitlik ve adalet kavramları
6 Çok kültürlü eğitimin temel ilkeleri ve modelleri
7 Öğretim programlarında çok kültürlülük
8 Ara sınav
9 Çok kültürlü eğitimde öğretmen yeterlilikleri
10 Sınıf yönetiminde kültürel çeşitlilik
11 Kültürel farkındalık geliştirmeye yönelik sınıf içi etkinlikler
12 Türkiye’de çok kültürlü eğitim uygulamaları
13 Uluslararası örnekler: ABD, Kanada, Avrupa
14 Vaka analizleri ve tartışmalar
15 Öğrenci sunumları – Uygulama örnekleri
16 Final proje sunumları / Rapor teslimi
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 10 14 140
Arasınav ve Hazırlığı 10 1 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 10 2 20
Final ve Hazırlığı 0 0 0
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi