Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Okul Öncesi Öğretmeliği | OKL7017 | Eğitimde Çok Kültürlülüğe Yaklaşım | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Okul Öncesi Öğretmeliği | OKL7017 | Eğitimde Çok Kültürlülüğe Yaklaşım | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Bu dersin amacı, çok kültürlülük kavramını eğitim bağlamında ele alarak, farklı kültürel arka planlara sahip bireylerin eğitim sürecinde yaşadıkları deneyimleri anlamak ve kültürel çeşitliliğe duyarlı eğitim yaklaşımlarını geliştirmektir. Öğrencilere, kültürel farklılıkların eğitimde nasıl yer bulduğunu, kapsayıcı eğitim ortamlarının nasıl tasarlanabileceğini ve kültürel farkındalığı artıran pedagojik stratejilerin nasıl uygulanacağını öğretmek hedeflenmektedir.
-
Ders kapsamında, çok kültürlülük kavramının tarihsel, sosyolojik ve eğitimsel boyutları incelenecektir. Kültürel kimlik, etnik yapı, dil, din ve toplumsal cinsiyet gibi çok kültürlü yapıyı etkileyen unsurlar ele alınacak; kültürel önyargılar, ayrımcılık, dışlanma ve eşitlik konuları tartışılacaktır. Ayrıca çok kültürlü eğitimin temel ilkeleri, öğretim programlarında çok kültürlülüğün yeri, öğretmen yeterlilikleri, sınıf içi uygulamalar ve örnek vaka analizleriyle uygulamaya dönük beceriler kazandırılacaktır.
-
-
Türkçe
-
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dersin tanıtımı, kavramsal çerçeve ve temel kavramlar |
2 | Çok kültürlülük kavramının tarihsel gelişimi ve kuramsal yaklaşımlar |
3 | Kültürel kimlik, etnisite, dil, din ve toplumsal cinsiyetin çok kültürlülükle ilişkisi |
4 | Kültürel önyargı, kalıp yargılar ve ayrımcılık |
5 | Eğitimde eşitlik ve adalet kavramları |
6 | Çok kültürlü eğitimin temel ilkeleri ve modelleri |
7 | Öğretim programlarında çok kültürlülük |
8 | Ara sınav |
9 | Çok kültürlü eğitimde öğretmen yeterlilikleri |
10 | Sınıf yönetiminde kültürel çeşitlilik |
11 | Kültürel farkındalık geliştirmeye yönelik sınıf içi etkinlikler |
12 | Türkiye’de çok kültürlü eğitim uygulamaları |
13 | Uluslararası örnekler: ABD, Kanada, Avrupa |
14 | Vaka analizleri ve tartışmalar |
15 | Öğrenci sunumları – Uygulama örnekleri |
16 | Final proje sunumları / Rapor teslimi |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 10 | 14 | 140 |
Arasınav ve Hazırlığı | 10 | 1 | 10 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |