Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Coğrafya Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018- Coğrafya Öğretmenliği MB157 Eğitimde Drama Seçmeli 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Eğitici dramanın kuramsal temellerinin, yararlarının ve uygulamada dikkat edilecek noktaların, çeşitli drama örneklerinin bilgisini edinme

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Eğitsel drama teriminin tanımı ve anlamı, benzer terimlerden (Psiko drama, Yaratıcı drama, Drama-Oyun, Drama) farkı, çocuklarla drama uygulamalarının tarihçesi, eğitsel dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları, eğitici dramanın yaş gruplarına ve uygulama al

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunum tekniği, soru cevap, uygulama, gösterip yaptırma

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Eğitici dramanın kurumsal bilgisini edinir. (P.Ç.1: 1)
  • Eğitici dramada uygulamada dikkat edilecek hususların bilgisini edinir. (P.Ç.5: 2)
  • Eğitici dramanın yararlarını kavrar. (P.Ç.8: 1)
  • Eğitici drama örneklerini uygulama becerisi kazanır. (P.Ç.5: 3)
  • İlköğretim için eğitici drama örnekleri geliştirir. (P.Ç.8: 2)

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dramaya Giriş@ Dramanın tanımı, temel kavramları, tarihçesi, drama, oyun,tiyatro ve psikodrama arasındaki farklılıklar.
2 Dramanın Yararları@Dramanın yaratıcılık, zihinsel gelişim, kişilerarası ilişkiler, sosyal beceriler, karar verme ve problem çözme becerileri, duyguların fakında olma ve kendi ifade etme becerileri üzerindeki etkileri
3 Dramanın Aşamaları ve Teknikleri@ Isınma aşaması-hazırlık, canlandırma aşaması, değerlendirme aşaması, dramada kullanılan çeşitli teknikler (Doğaçlama (improvisation) , rol oynama (role play) fotoğraf anı (stil image), mim, rol kartları(role cards) vb
4 Dramanın Aşamaları ve Teknikleri@ Isınma aşaması-hazırlık, canlandırma aşaması, değerlendirme aşaması, dramada kullanılan çeşitli teknikler (Doğaçlama (improvisation) , rol oynama (role play) fotoğraf anı (stil image), mim, rol kartları(role cards) vb
5 Dramanın sözcük olarak kökeni, tanımı -Yaratıcı dramanın tanımı, amaçları/Drama Uygulamaları -Yaratıcı drama, tiyatro, oyunculuk arasındaki farklar
6 Yaratıcı dramanın özellikleri/Drama Uygulamaları
7 Yaratıcı dramanın özellikleri/Drama Uygulamaları
8 Ara Sınav
9 Yaratıcı dramanın dünyadaki ve Türkiye’deki tarihçesi/Drama Uygulamaları
10 Yaratıcı drama alanındaki öncüler/Drama Uygulamaları
11 Bireysel Özellikler ve Bu özelliklerin tanınması/Drama Uygulamaları
12 Bireyler ve Gruplararası iletişim-etkileşim/Drama Uygulamaları -Duyu, güven çalışmaları/Drama Uygulamaları
13 Oyun, Rol Oynama, Doğaçlama kavramları/Drama Uygulamaları
14 Yaratıcı drama etkinliklerinde kullanılacak araç-gereçler. /Drama Uygulamaları
15 Final Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5