Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Türkçe Öğretmenliği | MB157 | Eğitimde Drama | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Türkçe Öğretmenliği | MB157 | Eğitimde Drama | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Eğitici dramanın kuramsal temellerinin, yararlarının ve uygulamada dikkat edilecek noktaların, çeşitli drama örneklerinin bilgisini edinme
-
Eğitsel drama teriminin tanımı ve anlamı, benzer terimlerden (Psiko drama, Yaratıcı drama, Drama-Oyun, Drama) farkı, çocuklarla drama uygulamalarının tarihçesi, eğitsel dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları, eğitici dramanın yaş gruplarına ve uygulama al
Sunum tekniği, soru cevap, uygulama, gösterip yaptırma
Yok
Türkçe
Altay Ergün. 2001. Çocuk Oyunları Antolojisi. Alfa yayınları. İstanbul. Aral Neriman ve diğ. 2000. Eğitimde Drama. Ya-pa Yayınları. İstanbul Gökçen Fatma Çiğdem. 1999. Oyunlarla Öğrenelim.Ya-pa Yayınları. İstanbul Gönen Mübeccel.1999. Çocuk Eğitiminde Drama. Epsilon Yay. Levent Tamer.1993. Niçin Tiyatro. Gündoğan Yay. Ankara. Önder Alev.1999. Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama.Epsilon Yay. İstanbul. Özdemir Nutku. 1998. Oyun Çocuk Tiyatro. Özgür Yay. İstanbul. Adıgüzel Ömer 2006. Yaratıcı Drama. Naturel Yay. Ankara. Üstündağ Tülay 2001. Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü. Pegem Yayıncılık. Ankara.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Yaratıcı Dramanın tanımı |
2 | Drama türleri arasındaki fark ve benzerlikler ve oyun uygulaması |
3 | Eğitsel dramanın tarihçesi, Oyun uygulaması |
4 | Oyun ve dramanın çocuk gelişimi ve eğitimindeki önemi ve yararları, Doğaçlama Örnekleri |
5 | Okul öncesi dönemde kullanılan Yaratıcı Drama teknikleri, Fotoğraf tekniği |
6 | Yaratıcı dramada hikayelerden yararlanma Çocuk hikayelerinden drama uygulama çalışması |
7 | Yaratıcı dramada hikayelerden yararlanma Çocuk hikayelerinden drama uygulama çalışması |
8 | Ara sınav |
9 | Okulöncesinde günlük ve haftalık plan içinde dramanın yeri Drama Etkinlik planı yapma |
10 | Öğrenme türleri ile drama arasındaki ilişki Dramatik oyun |
11 | Bireysel ve küme yaratıcılığının ortaya çıkarılması Pandomim uygulaması |
12 | Bireysel ve küme yaratıcılığının ortaya çıkarılması Pandomim uygulaması |
13 | Atölyede yaratıcı drama uygulamaları |
14 | Atölyede yaratıcı drama uygulamaları |
15 | Atölyede yaratıcı drama uygulamaları |
16 | Ders çalışma haftası |
17 | Dönem sonu sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Teorik Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |