Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği - Lisans | BT2005 | Eğitimde Grafik ve Canlandırma | Zorunlu | 3 | 4,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği - Lisans | BT2005 | Eğitimde Grafik ve Canlandırma | Zorunlu | 3 | 4,00 | 2 | 2 |
Bu dersin amacı öğrencilerin eğitimde grafik ve canlandırma oluştururken dikkat edilecek prensipleri öğrenmesi, uygun araçları kullanmayı öğrenmesi ve temel düzeyde bir eğitim yazılımı geliştirmeyi öğrenmeleridir.
-
Grafik iletişimi nedir? Grafik tasarım nedir? Tasarım süreci ve ilkeleri; Grafik tasarımının tarihçesi; Grafik tasarımında yaratıcılık; Grafikte temel tasarım elemanları; Grafik Tasarımın Uygulama Alanları (Tipografik İletişim, Grafik Simgeler -Amblem, Simgesel İşaret, Logo ve Ticari Markalar-, Görsel Kimlik Tasarımı, Afiş Tasarımı); Temel Grafik Bilgisi (Piksel Derinliği, Sıkıştırma, Resim Formatı Seçimi, Çözünürlük); grafik çizim programı (Photoshop, Fireworks, vb.) (Araç Kutusu; Katmanlar; Filtreler; Efektler), canlandırma, canlandırmada script dilini kullanarak temel düzeyde program geliştirme; Eğitimde animasyonun kullanım ilkeleri; Animasyon programı kullanarak bir eğitim yazılımı geliştirme.
Sunuş yöntemiyle öğretim, uygulama.
Yok
Türkçe
Emre Becer, İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Kitabevi Yayınları.Ankara 1997 Jeanette Stallons.Macromedia Flash MX 2004 Application Development. Macromedia Press
http://bote.aef.marmara.edu.tr/lisans-programi/ders-mufredatlari
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Grafik iletişimi nedir? Grafik tasarım nedir? |
2 | Tasarım süreci ve ilkeleri; Grafik tasarımının tarihçesi |
3 | Grafik tasarımında yaratıcılık; Grafikte temel tasarım elemanları; |
4 | Grafik Tasarımın Uygulama Alanları (Tipografik İletişim, Grafik Simgeler -Amblem) |
5 | Grafik Tasarımın Uygulama Alanları (Simgesel İşaret, Logo ve Ticari Markalar) |
6 | Grafik Tasarımın Uygulama Alanları (Görsel Kimlik Tasarımı) |
7 | Grafik Tasarımın Uygulama Alanları (Afiş Tasarımı) |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Temel Grafik Bilgisi (Piksel Derinliği, Sıkıştırma, Resim Formatı Seçimi, Çözünürlük) |
10 | Grafik çizim programı (Photoshop, Fireworks, vb.) (Araç Kutusu; Katmanlar; Filtreler; Efektler) |
11 | Canlandırma |
12 | Canlandırmada script dilini kullanarak temel düzeyde program geliştirme |
13 | Eğitimde animasyonun kullanım ilkeleri |
14 | Animasyon programı kullanarak bir eğitim yazılımı geliştirme. |
15 | Geliştirilen portfolyoların incelenmesi ve tekrar |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Dönem Sonu Sınav Haftası |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Proje ve Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
Ödev ve Hazırlığı | 60 | 1 | 60 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||||
ÖÇ5 |