Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği BTAE203 Eğitimde Grafik ve Canlandırma Zorunlu 3 4,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin eğitimde grafik ve canlandırma oluştururken dikkat edilecek prensipleri öğrenmesi, uygun araçları kullanmayı öğrenmesi ve temel düzeyde bir eğitim yazılımı geliştirmeyi öğrenmeleridir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Grafik iletişimi nedir? Grafik tasarım nedir? Tasarım süreci ve ilkeleri; Grafik tasarımının tarihçesi; Grafik tasarımında yaratıcılık; Grafikte temel tasarım elemanları; Grafik Tasarımın Uygulama Alanları (Tipografik İletişim, Grafik Simgeler -Amblem, Simgesel İşaret, Logo ve Ticari Markalar-, Görsel Kimlik Tasarımı, Afiş Tasarımı); Temel Grafik Bilgisi (Piksel Derinliği, Sıkıştırma, Resim Formatı Seçimi, Çözünürlük); grafik çizim programı (Photoshop, Fireworks, vb.) (Araç Kutusu; Katmanlar; Filtreler; Efektler), canlandırma, canlandırmada script dilini kullanarak temel düzeyde program geliştirme; Eğitimde animasyonun kullanım ilkeleri; Animasyon programı kullanarak bir eğitim yazılımı geliştirme.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunuş yöntemiyle öğretim, uygulama.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Emre Becer, İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Kitabevi Yayınları.Ankara 1997 Jeanette Stallons.Macromedia Flash MX 2004 Application Development. Macromedia Press

Dersin Web Sayfası

http://bote.aef.marmara.edu.tr/lisans-programi/ders-mufredatlari

Öğrenme Çıktıları

  • Grafik ve grafik tasarımı ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
  • Grafik çizim uygulamalarından birisini kullanarak grafik oluşturabilir.
  • Grafik çizim programını kullanarak canlandırma geliştirebilir.
  • Eğitim ortamlarında kullanılan grafik ve canlandırma ögelerinin kulanım ilke ve prensiplerini ifade edebilir.
  • Mevcut grafik ve canlandırmalardan uygun olanlarını seçerek eğitim ortamları oluşturabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Grafik iletişimi nedir? Grafik tasarım nedir?
2 Tasarım süreci ve ilkeleri; Grafik tasarımının tarihçesi
3 Grafik tasarımında yaratıcılık; Grafikte temel tasarım elemanları;
4 Grafik Tasarımın Uygulama Alanları (Tipografik İletişim, Grafik Simgeler -Amblem)
5 Grafik Tasarımın Uygulama Alanları (Simgesel İşaret, Logo ve Ticari Markalar)
6 Grafik Tasarımın Uygulama Alanları (Görsel Kimlik Tasarımı)
7 Grafik Tasarımın Uygulama Alanları (Afiş Tasarımı)
8 Ara Sınav Haftası
9 Temel Grafik Bilgisi (Piksel Derinliği, Sıkıştırma, Resim Formatı Seçimi, Çözünürlük)
10 Grafik çizim programı (Photoshop, Fireworks, vb.) (Araç Kutusu; Katmanlar; Filtreler; Efektler)
11 Canlandırma
12 Canlandırmada script dilini kullanarak temel düzeyde program geliştirme
13 Eğitimde animasyonun kullanım ilkeleri
14 Animasyon programı kullanarak bir eğitim yazılımı geliştirme.
15 Geliştirilen portfolyoların incelenmesi ve tekrar
16 Ders Çalışma Haftası
17 Dönem Sonu Sınav Haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Proje ve Hazırlığı 5 1 5
Ödev ve Hazırlığı 60 1 60
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 14 1 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 14 1 14
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5