Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- Coğrafya Öğretmenliği | CGAE155 | Eğitimde Harita UygulamalarI | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- Coğrafya Öğretmenliği | CGAE155 | Eğitimde Harita UygulamalarI | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
İnsanlık tarihi boyunca var olan farklı medeniyetler tarafından en çok ilgi gören disiplinlerden birisi olan kartografyayı CBS laboratuvarı ortamında güncel harita yöntemleri uygulamaları ile birlikte vererek donanımlı coğrafyacıların yetişmesini sağlamaktır.
-
Genel kartoğrafya dersine giriş Tarihteki ünlü kartografların tanınması Kartoğrafyanın coğrafyadaki yeri ve önemi Harita çiziminin esasları Harita çiziminde yeni yöntenmler Uygulamalar
CBS Laboratuvarında Uygulamalı Öğretim Labaratuvar Uygulamaları
yok
Türkçe
Robinson, A. H., Morrison, J. L., Muehrcke, P. C., Kimerling, A.J. and Guptill, S. C. (1995). Elements of Cartography. Wiley Publication. Darkot, B. (1957). Kartografya Dersleri. İstanbul Üniversitesi Coğrafya Enstitüsü Yayınları. Harita Genel Müdürlüğü, (1981). Genel Kartografya. Harita Genel Müdürlüğü Yayınları. Bilgin, T. (1985). Genel Kartografya II. İstanbul Üniversitesi Yayını.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Kartografya Uygulamalarının Coğrafya Disiplinindeki Yeri ve Önemi |
2 | Kartografyada Güncel Teknikler (CBS, GPS, UA) |
3 | Lokasyon Haritalarının Oluşturulması |
4 | Fiziki Coğrafya Haritalarının Oluşturulması |
5 | DEM Verilerinin Analizi |
6 | İzohipslerin Harita Üzerinde Analizi |
7 | Nüfus Haritalarının Oluşturulması |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Arazide GPS Kullanımı |
10 | GPS Teknolojisinin CBS Laboratuvarında Kullanımı |
11 | Uydu Görüntülerinin Kartografya Gelişmelerindeki Önemi |
12 | Proje Kapsamında Ödev Dağıtımı |
13 | CBS Laboratuvarında Proje Hazırlanması |
14 | CBS Laboratuvarında Proje Hazırlanması |
15 | Projelerin Değerlendirilmesi Projelerin Değerlendirilmesi |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 4 | 20 | 80 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |