Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Doktora - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Temel Eğitim

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2017 - Sınıf Öğretmenliği EGT8022 Eğitimde İleri İstatistik Seçmeli 1 6,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, ileri düzey istatistik kavramlarının teori ve uygulama örnekleri ile birlikte sunulması, öğrencilerin var olan istatistik yeterliklerinin geliştirilerek üst düzey istatistiksel beceriler kazandırılmasının sağlanmasıdır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu ders, eğitim araştırmalarında kullanılacak üst düzey istatistiksel becerilerin kazanılmasını sağlayacak teorik ve uygulamalı çalışmaları içermektedir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, sunum, soru-cevap, makale incelemesi, örnekler üzerinden alan uygulamaları

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Gravetter, F. J., & Wallnau, L. B. (2000). Statistics for the Behavioral Sciences (5th Ed.). Belmont, CA:Wadsworth Thomson Learning. Vogt, W. P. (2007). Quantitative Research Methods. Boston, MA: Pearson. Salkind, N. (2014). İstatistikten nefret edenler için İstatistik (Çev. Ed: A. Çuhadaroğlu, Z. Ç. Özcan ve Y. İmamoğlu). Ankara: PegemAkademi. Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö., & Köklü, N. (2011). Sosyal Bilimler için İstatistik. Ankara: PegemA Yayınevi. Baştürk, R. (2011). Nonparametrik istatistiksel yöntemler. Ankara: Anı yayınları.

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • İleri istatistik kavramlarını (ANOVA, ANCOVA, MANOVA, MANCOVA, Regresyon, SEM vb.) bilir.
  • İleri istatistik kavramlarına ilişkin veri-tabanlı uygulamalar yapabilir.
  • Eğitim araştırmalarında amaca uygun istatistiksel yöntem seçimi konusunda beceri kazanır.
  • Eğitim araştırmalarında kullanılan istatiksel yöntemlere yönelik eleştirel bakış geliştirebilir.
  • İstatiksel uygulamalarda karşılaşılan problemlere yönelik çözüm üretebilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Ders içeriğinin tanıtımı
2 İstatistiğe ilişkin temel kavramlar
3 İstatistik araştırmalarında varsayımlar ve örneklem seçimi
4 Parametrik ve nonparametrik testler ve uygulama alanları
5 Bağımsız ve tekrarlayan ölçümler t testleri & Makale incelemesi
6 ANOVA (Analysis of variance) & Makale incelemesi
7 ANCOVA (Analysis of Covariance) & Makale incelemesi
8 Ara Sınav Haftası
9 MANOVA (Multiple Analysis of Variance) & Makale incelemesi
10 MANCOVA (Multiple Analysis of Covariance) & Makale incelemesi
11 Regresyon (Hierarchical Regression Analyses) & Makale incelemesi
12 SEM (Structural Equation Modeling) & Makale İncelemesi
13 Ki kare testi ve Mann Whitney U (Nonparametrik testler) & Makale incelemesi
14 Wilcoxon ve Kruskal Wallis H testi (Nonparametrik testler) & Makale incelemesi
15 Alan uygulamalarının değerlendirilmesi & Makale incelemesi
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 10 3 30
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 10 3 30
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 10 10
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 1 20 20
Rapor ve Hazırlığı 1 10 10
Arasınav ve Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 30 30
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5