Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
SNF-Tezli Yüksek Lisans-2013 | EYD7005 | Eğitimde Kalite Yönetimi | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
SNF-Tezli Yüksek Lisans-2013 | EYD7005 | Eğitimde Kalite Yönetimi | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Dersin amacı öğrencilere eğitimde toplam kalite yaklaşımına ilişkin temel bilgi ve beceriler kazandırarak toplam kalite felsefesini bir yaşam biçimi olarak uygulama yeterliklerini geliştirmektir.
-
Kalite kavramı, kalite kavramının gelişimi, küresel rekabet ve yeni yönetim paradigmaları, toplam kalite yönetimi ve klasik yönetim arasındaki farklar, toplam kalite yönetimi felsefe ve ilkeleri, Toplam kalite yönetimi araçları, toplam kalite yönetimi uygulamaları, kalite Kontrol çemberleri işleyişi, toplam kalite yönetiminin süreç olarak uygulanması, toplam kalite yönetiminde liderlik ve önemi, toplam kalite yönetimi başarı koşulları, toplam kalite yönetimine yönelik eleştiriler, Türkiye’de toplam kalite yönetimi, kalite uygulamalarında kalite ödülleri
- Sunum - Araştırma - Proje - Tartışma - Soru-Cevap
-
Türkçe
İsmail EFİL, Toplam Kalite Yönetimi, Mahmut TEKİN, Toplam Kalite Yönetimi Adnan ÇELİK,Toplam Kalite Yönetimi, Canan ÇETİN, Toplam Kalite Yönetimi
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Yönetim ve yönetici kavramı, özellikleri, fonksiyonları, amaçları |
2 | Yönetim ve yönetici kavramı, özellikleri, fonksiyonları, amaçları |
3 | Kalite kavramı, kaliteyi etkileyen faktörler,kalitenin amaçları ve kalitenin unsurları |
4 | Kalite kavramı, kaliteyi etkileyen faktörler,kalitenin amaçları ve kalitenin unsurları |
5 | Toplam kalite yönetimi (TKY) kavramı |
6 | Toplam kalite yönetimi (TKY) kavramı |
7 | TKY'nin genel özellikleri, TKY'nin yararları ve amaçları |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | TKY felsefesi ve standartların gelişimi |
10 | TKY’nin uygulanma süreci |
11 | Kalitenin öncüleri |
12 | TKY araçları ve teknikleri |
13 | TKY araçları ve teknikleri |
14 | Kaliteyi artırma faaliyetleri |
15 | Kalite yönetim sistemi,sorunlar ve çözüm önerileri |
16 | Ders çalışma haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 8 | 8 | 64 |
Proje ve Hazırlığı | 6 | 6 | 36 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 4 | 4 | 16 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 6 | 6 | 36 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||
ÖÇ5 |