Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - İlköğretim

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
SNF-Tezli Yüksek Lisans-2013 EYD7005 Eğitimde Kalite Yönetimi Seçmeli 1 6,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Dersin amacı öğrencilere eğitimde toplam kalite yaklaşımına ilişkin temel bilgi ve beceriler kazandırarak toplam kalite felsefesini bir yaşam biçimi olarak uygulama yeterliklerini geliştirmektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Kalite kavramı, kalite kavramının gelişimi, küresel rekabet ve yeni yönetim paradigmaları, toplam kalite yönetimi ve klasik yönetim arasındaki farklar, toplam kalite yönetimi felsefe ve ilkeleri, Toplam kalite yönetimi araçları, toplam kalite yönetimi uygulamaları, kalite Kontrol çemberleri işleyişi, toplam kalite yönetiminin süreç olarak uygulanması, toplam kalite yönetiminde liderlik ve önemi, toplam kalite yönetimi başarı koşulları, toplam kalite yönetimine yönelik eleştiriler, Türkiye’de toplam kalite yönetimi, kalite uygulamalarında kalite ödülleri

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

- Sunum - Araştırma - Proje - Tartışma - Soru-Cevap

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

İsmail EFİL, Toplam Kalite Yönetimi, Mahmut TEKİN, Toplam Kalite Yönetimi Adnan ÇELİK,Toplam Kalite Yönetimi, Canan ÇETİN, Toplam Kalite Yönetimi

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Kalite kavramını tanımlamak
  • Toplam kalite yönetimi felsefe ve kültürünü açıklamak
  • Toplam kalite yönetimi araç ve tekniklerini açıklamak
  • Kalitenin oluşumunda insan ve süreç performansını tartışmak
  • Toplam kalite yönetimi uygulamalarını tartışmak

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Yönetim ve yönetici kavramı, özellikleri, fonksiyonları, amaçları
2 Yönetim ve yönetici kavramı, özellikleri, fonksiyonları, amaçları
3 Kalite kavramı, kaliteyi etkileyen faktörler,kalitenin amaçları ve kalitenin unsurları
4 Kalite kavramı, kaliteyi etkileyen faktörler,kalitenin amaçları ve kalitenin unsurları
5 Toplam kalite yönetimi (TKY) kavramı
6 Toplam kalite yönetimi (TKY) kavramı
7 TKY'nin genel özellikleri, TKY'nin yararları ve amaçları
8 Ara Sınav Haftası
9 TKY felsefesi ve standartların gelişimi
10 TKY’nin uygulanma süreci
11 Kalitenin öncüleri
12 TKY araçları ve teknikleri
13 TKY araçları ve teknikleri
14 Kaliteyi artırma faaliyetleri
15 Kalite yönetim sistemi,sorunlar ve çözüm önerileri
16 Ders çalışma haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 8 8 64
Proje ve Hazırlığı 6 6 36
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 4 4 16
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 6 6 36
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 0 0
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5