Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017- Sınıf Öğretmenliği | EGT7024 | Eğitimde Nitel Araştırma Yöntemleri | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017- Sınıf Öğretmenliği | EGT7024 | Eğitimde Nitel Araştırma Yöntemleri | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Felsefi arka planından uygulama süreçlerine, veri toplama araçları, veri toplama süreçlerinden analiz boyutuna dek olan tüm süreci tanıtmaktır.
-
Nitel ve nicel araştırmaların felsefi arka planlarındaki benzerlik ve farklılıklar, nitel desenler, veri toplama araçları, içerik ve betimsel analiz süreçleri ve raporlama basamakları
Nitel araştırma yöntemlerine ilişkin literatürü inceleyiniz. En az 10 kitap listeleyiniz. Sadece nitel araştırma kavramı ile değil “içerik analizi” ya da “eylem araştırması” gibi alt kavramlarla da literatürü inceleyiniz. “Nicel araştırma ve pozitivizm” ile “Nitel araştırma ve post pozitivist paradigma” arasındaki felsefi anlamdaki ilişkiyi birer sayfa ile kendi tümcelerinizle açıklayınız. Bir nitel bir de nicel araştırma makalesi inceleyiniz. Bu iki makaleyi nitel ve nicel araştırmanın farklılıklarını gösterme noktasında karşılaştırınız. Karşılaştırma yöntemini siz belirleyiniz. Tara koy, screen shot al karşılaştır, kes yapıştır
Yok
Türkçe
Yıldırım Şimşek, Nitel Araştırma Yöntemleri
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Nicel Araştırma: Pozitivist felsefe |
2 | Nitel araştırma: Temel felsefi arka plan Post pozitivizme bakmak |
3 | Nitel ve nicel araştırmaları makaleler üzerinden karşılaştırmak |
4 | Nitel araştırmalar bilimsel midir: Refleksler ve Tartışmalar |
5 | Nitel araştırma desenleri: Yönünü bilmek |
6 | Nitel araştırmalarda geçerlik ve güvenirlik |
7 | Nitel araştırmalarda çalışma grubu |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Nitel veri toplama araçları I |
10 | Nitel veri toplama araçları II |
11 | Nitel verileri analiz etmek I |
12 | Nitel verileri analiz etmek II |
13 | Nitel veriyi rapor etmek |
14 | Nitel dünyaya bütüncül bakış |
15 | Eğitim araştırmalarında etik |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Teorik Ders Saati | 3 | 14 | 42 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 |