Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- Coğrafya Öğretmenliği | MB302 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | Zorunlu | 5 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- Coğrafya Öğretmenliği | MB302 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | Zorunlu | 5 | 3,00 | 2 | 0 |
Bu ders kapsamında öğrencilerin, Ölçme ve Değerlendirme ile ilgili temel kavramlara, ölçme sonuçlarından elde edilen sonuçların Geçerliği ve Güvenirliği konularına, Ölçme Araçları ile ilgili temel bilgilere ve Madde ve Test İstatistiklerine hakim olmaları
-
Ölçme ve Değerlendirmede Temel Kavramlar Değişken ve Türleri Ölçek Düzeyleri Ölçme ve Türleri Değerlendirme ve Türleri Ölçme Sonuçlarında Aranması Gereken Nitelikler Geçerlik Güvenirlik Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları Madde İstatistikleri Test İ
Anlatım, tartışma
Yok
Türkçe
Classroom Assessment: What Teachers Need to Know. James Popham, Pearson, 2005 Eğitimde Ölçme ve Değerlemdirme Anı yayınları isbn: 975-6376-83
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Ders içeriğinin anlatılması ve Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin tarihi |
2 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmenin Rolü Süreç (Formative) değerlendirmesi |
3 | Ölçmede kullanılan istatistiksel kavramların incelenmesi ve Normal Dağılım Dönem projesinin verilmesi |
4 | Test skorlarının istatistiksel modellerine bir bakış (Klasik Test Teorisi) Bilgi tipleri ve anlama hedefleri |
5 | Karşılaştırmalı (Norm-referenced) ölçme, doğrusal transformasyon,Kritere göre (Criterion-referenced) ölçme |
6 | Klasik Güvenilirlik Teorisinin derinlemesine tartışılması, ölçmenin standard hatası ve taban puan belirleme |
7 | Analiz |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Geçerlilik modellerinin tartışılması |
10 | Ölçme metotları ve değerlendirme yöntemleri |
11 | Yazılı sınav soruları hazırlama ve çeşitli bilişsel seviyelerde ölçme aracı geliştirme |
12 | Sözlü sınavlar ve kavram haritalarının tartışılması |
13 | Performans değerlendirmesi |
14 | Ölçme ve değerlendirmede Portfolyo kullanılması Notlandırma ve öğrenci performansını rapor etme |
15 | Proje yönetimi ve değerlendirilmesi |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 37 | 37 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 38 | 38 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |