Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
EPO-Tezli Yüksek Lisans-2013 | EPO7005 | Eğitimde Program Değerlendirme | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
EPO-Tezli Yüksek Lisans-2013 | EPO7005 | Eğitimde Program Değerlendirme | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Katılımcılara program değerlendirme bilgi ve becerisi kazandırmak.
-
Program geliştirmenin aşamaları. Programın öğeleri. Değerlendirme yaklaşım ve modelleri
Doğrudan öğretim modeli İşbirlikli öğrenme Proje temelli öğretim Rapor hazırlama ve sunum yapma
yok
Türkçe
Demirel, Ö. (2000). Öğretme Sanatı, 7. Baskı. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Demirel, Ö. (2005). Eğitimde Program Geliştirme (8. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık. Erden, M. (1998). Eğitimde Program değerlendirme (3.baskı). Ankara : Anı yayıncılık Fitzpatrick, J. L. & Sanders, J.R.&Worthen, B.R. (2004) .Program evaluation. Alternative approaches and practical guidelines (3rd edition). Boston: Allyn and Bacon. Gözütok, D. (2005). Program değerlendirme. M. Gültekin (Ed.), Öğretimde planlama ve değerlendirme içinde (s.175-190). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi yayınları, No:1317. Gredler, M.E. (1996). Program evaluation. Englewoog Cliff, New Jersey: Prentice Hall. Guba, E.G., ve Lincoln, Y.S. (1981). Effective evaluation. Improving the Usefulness of Evaluation Results through Responsive and Naturalistic Approaches. San Francisko: Jossey-Bass. Gürkan, T. (2006). Programın yapısal boyutları ve program geliştirme süreci. M. Gültekin (Ed.), Öğretimde planlama ve değerlendirme içinde (s.15-30). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi yayını, no:1317. Hogan, R.L. (2007). The historical development of program evaluation: Exploring the past and present. Online Journal of Workforce Education and Development II(4). Ornstein, A.C. ve Hunkins, F.P. (2009). Curriculum. Foundations, Principles and Issues (5th Edition). Allyn&Bacon. Popham, W.J. (1987). Educational evaluation. Boston: Kluwer Akademic Publisher. Posavac, E.J.&Carey, R.G. (2003). Program evaluation. Methods and case studies. 6th edition. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall. Provus, M.M.(1971). Discrepancy evaluation for educational program improvement and assessment. Barkeley, CA; McCutchan Publishing. Corporation. Scriven, M. (1991). Evaluation thesaurus. Thousand Oaks, California:Sage Publication. Steinmetz, A. (2000). The Discrepancy Evaluation Model. In D. L. Stufflebeam, Madaus, G. F. & T. Kellaghan (Eds.), Evaluation Models. Viewpoints on Educational and Human Services Evaluation (2nd edition), p.127-143. Boston: Kluwer Akademic Publisher. Stuflebeam, D.L. (2000). Foundational models for 21st century program evaluation. In D.L. Stufflebeam, G.F. Madaus & T. Kelleghan (Eds.), Evaluation models (2nd Edition) (p.33-84). Hingham, MA, USA: Kluwer Academic Publisher. Stufflebeam, D.L., ve Shinkfield, A.J. (2007). Evaluation theory, models & applications. Jossey –Bass. Worthen, B.R. & Sanders, J.R. (1987). Educational Evaluation: Alternative Approaches and Practical Guidelines.New York: Longman.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Eğitim Programının Yapısal Boyutları (Öğeleri) |
2 | Program Geliştirme Süreci ve aşamaları |
3 | Program Geliştirme Süreci ve aşamaları |
4 | Program değerlendirme nedir? ne değildir? Program değerlendirme aşamaları |
5 | Amaç odaklı değerlendirme yaklaşımı (Tyler-Metfessel, Michael Modeli) |
6 | Amaç odaklı değerlendirme yaklaşımı (Mantık Modeli, Amaçtan Bağımsız Program Değerlendirme Modeli, |
7 | Yönetim Odaklı Değerlendirme Yaklaşımı |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Uzman Odaklı Değerlendirme Yaklaşımı |
10 | Tüketici Odaklı Değerlendirme Yaklaşımı |
11 | Meta Değerlendirme (Değerlendirmenin değerlendirilmesi) |
12 | Program değerlendirme uygulaması |
13 | Program değerlendirme uygulaması |
14 | Program değerlendirme uygulaması |
15 | Program değerlendirme uygulaması |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Proje ve Hazırlığı | 2 | 15 | 30 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 15 | 30 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 2 | 16 | 32 |
Rapor ve Hazırlığı | 2 | 17 | 34 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |