Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Eğitim Bilimleri

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
EPO-Tezli Yüksek Lisans-2013 EPO7005 Eğitimde Program Değerlendirme Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Katılımcılara program değerlendirme bilgi ve becerisi kazandırmak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Program geliştirmenin aşamaları. Programın öğeleri. Değerlendirme yaklaşım ve modelleri

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Doğrudan öğretim modeli İşbirlikli öğrenme Proje temelli öğretim Rapor hazırlama ve sunum yapma

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Demirel, Ö. (2000). Öğretme Sanatı, 7. Baskı. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Demirel, Ö. (2005). Eğitimde Program Geliştirme (8. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık. Erden, M. (1998). Eğitimde Program değerlendirme (3.baskı). Ankara : Anı yayıncılık Fitzpatrick, J. L. & Sanders, J.R.&Worthen, B.R. (2004) .Program evaluation. Alternative approaches and practical guidelines (3rd edition). Boston: Allyn and Bacon. Gözütok, D. (2005). Program değerlendirme. M. Gültekin (Ed.), Öğretimde planlama ve değerlendirme içinde (s.175-190). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi yayınları, No:1317. Gredler, M.E. (1996). Program evaluation. Englewoog Cliff, New Jersey: Prentice Hall. Guba, E.G., ve Lincoln, Y.S. (1981). Effective evaluation. Improving the Usefulness of Evaluation Results through Responsive and Naturalistic Approaches. San Francisko: Jossey-Bass. Gürkan, T. (2006). Programın yapısal boyutları ve program geliştirme süreci. M. Gültekin (Ed.), Öğretimde planlama ve değerlendirme içinde (s.15-30). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi yayını, no:1317. Hogan, R.L. (2007). The historical development of program evaluation: Exploring the past and present. Online Journal of Workforce Education and Development II(4). Ornstein, A.C. ve Hunkins, F.P. (2009). Curriculum. Foundations, Principles and Issues (5th Edition). Allyn&Bacon. Popham, W.J. (1987). Educational evaluation. Boston: Kluwer Akademic Publisher. Posavac, E.J.&Carey, R.G. (2003). Program evaluation. Methods and case studies. 6th edition. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall. Provus, M.M.(1971). Discrepancy evaluation for educational program improvement and assessment. Barkeley, CA; McCutchan Publishing. Corporation. Scriven, M. (1991). Evaluation thesaurus. Thousand Oaks, California:Sage Publication. Steinmetz, A. (2000). The Discrepancy Evaluation Model. In D. L. Stufflebeam, Madaus, G. F. & T. Kellaghan (Eds.), Evaluation Models. Viewpoints on Educational and Human Services Evaluation (2nd edition), p.127-143. Boston: Kluwer Akademic Publisher. Stuflebeam, D.L. (2000). Foundational models for 21st century program evaluation. In D.L. Stufflebeam, G.F. Madaus & T. Kelleghan (Eds.), Evaluation models (2nd Edition) (p.33-84). Hingham, MA, USA: Kluwer Academic Publisher. Stufflebeam, D.L., ve Shinkfield, A.J. (2007). Evaluation theory, models & applications. Jossey –Bass. Worthen, B.R. & Sanders, J.R. (1987). Educational Evaluation: Alternative Approaches and Practical Guidelines.New York: Longman.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Programın yapısal boyutları (öğeleri) arasındaki ilişkileri ve program geliştirme sürecinin aşamalarını analiz edebilecektir.
  • Program değerlendirme sürecinin amacını kavrayıp aşamalarını ve aşamaları arasındaki ilişkileri analiz edebilecektir.
  • Program değerlendirme yaklaşım ve modellerinin ve temel özelliklerini kavrayabilecektir.
  • Program değerlendirme yaklaşım ve modelleri arasında benzerlik ve farklılıklara göre karşılaştırma yapabilecektir.
  • Bir model kullanarak ya da modelden bağımsız olarak program değerlendirebilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Eğitim Programının Yapısal Boyutları (Öğeleri)
2 Program Geliştirme Süreci ve aşamaları
3 Program Geliştirme Süreci ve aşamaları
4 Program değerlendirme nedir? ne değildir? Program değerlendirme aşamaları
5 Amaç odaklı değerlendirme yaklaşımı (Tyler-Metfessel, Michael Modeli)
6 Amaç odaklı değerlendirme yaklaşımı (Mantık Modeli, Amaçtan Bağımsız Program Değerlendirme Modeli,
7 Yönetim Odaklı Değerlendirme Yaklaşımı
8 Ara Sınav Haftası
9 Uzman Odaklı Değerlendirme Yaklaşımı
10 Tüketici Odaklı Değerlendirme Yaklaşımı
11 Meta Değerlendirme (Değerlendirmenin değerlendirilmesi)
12 Program değerlendirme uygulaması
13 Program değerlendirme uygulaması
14 Program değerlendirme uygulaması
15 Program değerlendirme uygulaması
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 25 25
Proje ve Hazırlığı 2 15 30
Ödev ve Hazırlığı 2 15 30
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 25 25
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 2 16 32
Rapor ve Hazırlığı 2 17 34
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 0 0 0
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5