Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018- İlköğretim Matematik Öğretmenliği MB159 Eğitimde Program Geliştirme Zorunlu 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin sonunda öğrenciler eğitimde program geliştirmeyi ve önemini öğrenir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar; program geliştirmenin teorik temelleri; program türleri; öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihî, psikolojik ve ekonomik temelleri; program geliştirme ve öğretim programlarının özellikleri; program geliştirmenin aşamaları; programın temel öğeleri (hedef, içerik, süreç, değerlendirme) ve öğeler arasındaki ilişkiler; hedeflerin sınıflandırılması ve programın öğeleriyle ilişkisi; içerik düzenleme yaklaşımları; eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi; program geliştirme süreci ve modelleri; eğitim programı tasarım yaklaşımları; program değerlendirme modelleri; program okur-yazarlığı; öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmelerin görev ve sorumlulukları; MEB öğretim programlarının özellikleri; öğretim programlarının uygulanması; dünyada ve Türkiye’de program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve yönelimler.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Öğrenci sunumları, tartışma, anlatım.

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Demirel, Ö. (1997). Eğitimde Program Geliştirme. (Ankara: Pegem Akademi) Ünal, S., Çoştu, B. ve Karataş, F. Ö. (2004). Türkiyede fen bilimleri eğitimi alanındaki program geliştirme çalışmalarına genel bir bakış. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 183-202.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Program geliştirmeyle ilgili temel kavramları öğrenir.
  • Öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihî, psikolojik ve ekonomik temellerini öğrenir.
  • Programın temel öğeleri (hedef, içerik, süreç, değerlendirme) ve öğeler arasındaki ilişkileri öğrenir.
  • Öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmenlerin görev ve sorumluluklarını kavrar.
  • MEB öğretim programlarının özellikleri; öğretim programlarının uygulanmasını öğrenir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar.
2 Program geliştirmenin teorik temelleri; program türleri.
3 Program geliştirmenin teorik temelleri; program türleri.
4 Öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihî, psikolojik ve ekonomik temelleri.
5 Program geliştirme ve öğretim programlarının özellikleri; program geliştirmenin aşamaları.
6 Program geliştirme ve öğretim programlarının özellikleri; program geliştirmenin aşamaları.
7 Programın temel öğeleri (hedef, içerik, süreç, değerlendirme) ve öğeler arasındaki ilişkiler.
8 Ara Sınav Haftası
9 Hedeflerin sınıflandırılması ve programın öğeleriyle ilişkisi; içerik düzenleme yaklaşımları; eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi.
10 Program geliştirme süreci ve modelleri; eğitim programı tasarım yaklaşımları.
11 Program değerlendirme modelleri; program okur-yazarlığı.
12 Öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmenlerin görev ve sorumlulukları.
13 Öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmenlerin görev ve sorumlulukları.
14 MEB öğretim programlarının özellikleri; öğretim programlarının uygulanması; dünyada ve Türkiye’de program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve yönelimler.
15 MEB öğretim programlarının özellikleri; öğretim programlarının uygulanması; dünyada ve Türkiye’de program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve yönelimler.
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Arasınav ve Hazırlığı 14 3 42
Final ve Hazırlığı 14 4 56

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5