Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Resim-İş Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans MB2002 Eğitimde Program Geliştirme Zorunlu 4 4,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Sosyal Bilgiler öğretim programların tarihsel gelişimi ve güncel öğretim programının incelenmesi

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; sosyal bilgiler dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel fizik dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sını

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım (Lecture), Tartışma (Discussion), Soru-Yanıt (Question and Answer),

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar bilir
  • Sosyal Bilgiler dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi bilir
  • Güncel sosyal bilgiler dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı becerileri bilir
  • Kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırlarını bilir.
  • Kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımını bilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar.
2 Program geliştirmenin teorik temelleri; program türleri.
3 Program geliştirmenin teorik temelleri; program türleri.
4 Öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihî, psikolojik ve ekonomik temelleri.
5 Program geliştirme ve öğretim programlarının özellikleri; program geliştirmenin aşamaları.
6 Program geliştirme ve öğretim programlarının özellikleri; program geliştirmenin aşamaları.
7 Programın temel öğeleri (hedef, içerik, süreç, değerlendirme) ve öğeler arasındaki ilişkiler.
8 Ara Sınav Haftası
9 Hedeflerin sınıflandırılması ve programın öğeleriyle ilişkisi; içerik düzenleme yaklaşımları; eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi.
10 Program geliştirme süreci ve modelleri; eğitim programı tasarım yaklaşımları.
11 Program değerlendirme modelleri; program okur-yazarlığı.
12 Öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmenlerin görev ve sorumlulukları.
13 Öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmenlerin görev ve sorumlulukları.
14 MEB öğretim programlarının özellikleri; öğretim programlarının uygulanması; dünyada ve Türkiye’de program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve yönelimler.
15 MEB öğretim programlarının özellikleri; öğretim programlarının uygulanması; dünyada ve Türkiye’de program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve yönelimler.
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5