Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans | MB2002 | Eğitimde Program Geliştirme | Zorunlu | 4 | 4,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans | MB2002 | Eğitimde Program Geliştirme | Zorunlu | 4 | 4,00 | 3 | 0 |
Sosyal Bilgiler öğretim programların tarihsel gelişimi ve güncel öğretim programının incelenmesi
-
Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; sosyal bilgiler dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel fizik dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sını
Anlatım (Lecture), Tartışma (Discussion), Soru-Yanıt (Question and Answer),
yok
Türkçe
-
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar. |
2 | Program geliştirmenin teorik temelleri; program türleri. |
3 | Program geliştirmenin teorik temelleri; program türleri. |
4 | Öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihî, psikolojik ve ekonomik temelleri. |
5 | Program geliştirme ve öğretim programlarının özellikleri; program geliştirmenin aşamaları. |
6 | Program geliştirme ve öğretim programlarının özellikleri; program geliştirmenin aşamaları. |
7 | Programın temel öğeleri (hedef, içerik, süreç, değerlendirme) ve öğeler arasındaki ilişkiler. |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Hedeflerin sınıflandırılması ve programın öğeleriyle ilişkisi; içerik düzenleme yaklaşımları; eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi. |
10 | Program geliştirme süreci ve modelleri; eğitim programı tasarım yaklaşımları. |
11 | Program değerlendirme modelleri; program okur-yazarlığı. |
12 | Öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmenlerin görev ve sorumlulukları. |
13 | Öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmenlerin görev ve sorumlulukları. |
14 | MEB öğretim programlarının özellikleri; öğretim programlarının uygulanması; dünyada ve Türkiye’de program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve yönelimler. |
15 | MEB öğretim programlarının özellikleri; öğretim programlarının uygulanması; dünyada ve Türkiye’de program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve yönelimler. |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
ÖÇ1 | ||||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||||
ÖÇ5 |