Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği - Lisans MB2002 Eğitimde Program Geliştirme Zorunlu 4 4,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Sosyal Bilgiler öğretim programların tarihsel gelişimi ve güncel öğretim programının incelenmesi

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; sosyal bilgiler dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel fizik dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sını

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım (Lecture), Tartışma (Discussion), Soru-Yanıt (Question and Answer),

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

DEMİREL, Özcan Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğretme Sanatı, 2009 DEMİREL,Özcan. Eğitimde Program Geliştirme, PegemA yayıncılık, Ankara, 2008 ERDEN Münire, Program Değerlendirme, PegemA, Ankara:2006 SÖNMEZ, Veysel. Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı, Anı Yayıncılık, Ankara:2006

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar bilir
  • Sosyal Bilgiler dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi bilir
  • Güncel sosyal bilgiler dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı becerileri bilir
  • Kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırlarını bilir.
  • Kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımını bilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Öğrenme ve Öğretme Temel Kavramlar
2 Eğitimde Program Geliştirme Süreci
3 Öğretimde Planlama ve Eğitim Programı
4 Eğitim Programının Ögeleri Hedefler
5 İçerik Düzenleme
6 Öğrenme-Öğretme Süreci
7 Öğrenme -Öğretme Kuramları
8 Ders çalışma haftası
9 Ara sınav
10 Öğrenme -Öğretme Yaklaşımları
11 Öğrenme-Öğretme Yöntem ve Teknikleri
12 Öğrenme-Öğretme Yöntem ve Teknikleri
13 Öğrenme-Öğretme Yöntem ve Teknikleri
14 Öğretimde Planlama ve Plan Çeşitleri
15 Öğrenme Süreci ve Öğretmen Yeterlilikleri
16 Öğrenme Ortamının Nitelikleri
17 Yarıyıl sonu sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 2 10 20
Proje ve Hazırlığı 2 4 8
Ödev ve Hazırlığı 1 6 6
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 4 4
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 2 10 20
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 2 14 28
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 10 10
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5