Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Eğitim Bilimleri

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
EPO-Tezli Yüksek Lisans-2013 EPO7006 Eğitimde Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Program geliştirmenin kuramsal temellerini ve sürecini anlayarak bir program tasarısı hazırlayabilme.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Program geliştirme ile ilgili kuramsal çerçeve, çağdaş program geliştirme yaklaşımları, program geliştirme sürecinde yer alan başlıca aşamalar, öğeler ve bunlar arasındaki ilişkiler göz önünde bulundurularak örnek program taslağının hazırlanması.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatma Soru-Cevap Örnek Olay Proje

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Atwood, H. & Ellis, M.J. (1971). The Concept of Need: An Analysis for Adult Education, Adult Leadership, 210. Bilen M. (2002). Plandan Uygulamaya Öğretim. Anı Yayıncılık. Bloom, B.S. (1956). Taxonomy of educational objectives: The classification of educational goals. Handbook I Cognitive Domain. New York: McKay. Inc. Demirel, Ö. (2001) Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık. Doğan, H. (1997). Eğitimde Program ve Öğretim Tasarımı. Önder Matbaacılık Ertürk, S.(1994) Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan Yayıncılık. Fosner J.G. (1995). Analyzing the Curriculum. New York: Mc Graw Hill Inc Gronlund, E. N. (1991). How to Write and Use Instructional Objectives. New York: Macmillan Publishing Company. Küçükahmet, L. (2002). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Nobel Yayıncılık. McNeil, J. (1996). Curriculum. New York: Harper Collins Publishing Inc. Oliva, P. (1978) Developing The Curriculum. New York: Shaw Wetheril. Inc. Ornstein,A.C.&Hunkins,F.P. (1988). Curriculum: Foundations, Principles, and Issues. New Jersey: Prentice Hall. Inc. Özçelik D. A. (1992). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: ÖSYM Yayınları Sönmez, V. (2000). Program Geliştirmede Öğretmen El kitaba. Ankara: PegemA Yayıncılık. Stufflebean, D. L; McCormick,C.H.;Brinkerhoff,R.O.&Nelson,C.O.(1985). Conducting Educational Need Assessments, Boston: Kluwer-Nijhaff Inc. Taba, H. (1962).Curriculum Development. New York: Harcor Inc. Varış, F. (1988). Program Geliştirme Teori ve Teknikler. Ankara ÜniversitesiYayınları http://web.ebscohost.com/ http://online.sagepub.com/ http://www.informaworld.com/smpp/home~db=all http://www.springerlink.com/

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Program tasarısının temel ögelerini anlayabilme/Program tasarısı hazırlama sürecini kavrayabilme
  • Program tasarısı hazırlayabilme/Program ögeleri arasında ilişki kurabilme.
  • Orijinal bir program tasarısı önerebilme.
  • Program tasarılarını program geliştirme ilkelerine göre değerlendirebilme.
  • Program tasarısı hazırlamada olumlu tutuma sahip olur. To be able to know the new developments of curriculum development.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Program Geliştirme İle İlgili Temel Kavramlar, İlkeler Program Geliştirmenin Tarihsel Temelleri Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri Program Geliştirmenin Sosyal Temelleri Program Geliştirmenin Psikolojik Temelleri Program Geliştirmede İhtiyaç Analizi Program Geliştirme Yaklaşımları Program Geliştirme Modelleri Program Öğeleri (Hedefler) Program Öğeleri (İçerik) Program Öğeleri (Eğitim durumları) Program Öğeleri (Değerlendirme) Program Geliştirme İle ilgili Yeni Yaklaşımlar Program Geliştirme İle ilgili Yeni Yaklaşımlar Program Geliştirme İle ilgili Yeni Yaklaşımlar Program Tasarılarının Değerlendirilmesi Program Geliştirme İle İlgili Temel Kavramlar, İlkeler
2 Program Geliştirmenin Tarihsel Temelleri
3 Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
4 Program Geliştirmenin Sosyal Temelleri
5 Program Geliştirmenin Psikolojik Temelleri
6 Program Geliştirmede İhtiyaç Analizi
7 Program Geliştirme Yaklaşımları
8 Ara Sınav Haftası
9 Program Geliştirme Modelleri
10 Program Ögeleri (Hedefler-Kazanımlar)
11 Program Ögeleri (İçerik)
12 Program Ögeleri (Eğitim Durumları)
13 Program Ögeleri (Değerlendirme)
14 Program Geliştirme İle ilgili Yeni Yaklaşımlar
15 Program Tasarılarının Değerlendirilmesi
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 5 5 25
Proje ve Hazırlığı 1 20 20
Ödev ve Hazırlığı 5 5 25
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 15 30
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 3 5 15
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 50 50
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi