Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
EPO-Tezli Yüksek Lisans-2013 | EPO7006 | Eğitimde Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
EPO-Tezli Yüksek Lisans-2013 | EPO7006 | Eğitimde Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Program geliştirmenin kuramsal temellerini ve sürecini anlayarak bir program tasarısı hazırlayabilme.
-
Program geliştirme ile ilgili kuramsal çerçeve, çağdaş program geliştirme yaklaşımları, program geliştirme sürecinde yer alan başlıca aşamalar, öğeler ve bunlar arasındaki ilişkiler göz önünde bulundurularak örnek program taslağının hazırlanması.
Anlatma Soru-Cevap Örnek Olay Proje
-
Türkçe
Atwood, H. & Ellis, M.J. (1971). The Concept of Need: An Analysis for Adult Education, Adult Leadership, 210. Bilen M. (2002). Plandan Uygulamaya Öğretim. Anı Yayıncılık. Bloom, B.S. (1956). Taxonomy of educational objectives: The classification of educational goals. Handbook I Cognitive Domain. New York: McKay. Inc. Demirel, Ö. (2001) Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık. Doğan, H. (1997). Eğitimde Program ve Öğretim Tasarımı. Önder Matbaacılık Ertürk, S.(1994) Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan Yayıncılık. Fosner J.G. (1995). Analyzing the Curriculum. New York: Mc Graw Hill Inc Gronlund, E. N. (1991). How to Write and Use Instructional Objectives. New York: Macmillan Publishing Company. Küçükahmet, L. (2002). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Nobel Yayıncılık. McNeil, J. (1996). Curriculum. New York: Harper Collins Publishing Inc. Oliva, P. (1978) Developing The Curriculum. New York: Shaw Wetheril. Inc. Ornstein,A.C.&Hunkins,F.P. (1988). Curriculum: Foundations, Principles, and Issues. New Jersey: Prentice Hall. Inc. Özçelik D. A. (1992). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: ÖSYM Yayınları Sönmez, V. (2000). Program Geliştirmede Öğretmen El kitaba. Ankara: PegemA Yayıncılık. Stufflebean, D. L; McCormick,C.H.;Brinkerhoff,R.O.&Nelson,C.O.(1985). Conducting Educational Need Assessments, Boston: Kluwer-Nijhaff Inc. Taba, H. (1962).Curriculum Development. New York: Harcor Inc. Varış, F. (1988). Program Geliştirme Teori ve Teknikler. Ankara ÜniversitesiYayınları http://web.ebscohost.com/ http://online.sagepub.com/ http://www.informaworld.com/smpp/home~db=all http://www.springerlink.com/
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Program Geliştirme İle İlgili Temel Kavramlar, İlkeler Program Geliştirmenin Tarihsel Temelleri Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri Program Geliştirmenin Sosyal Temelleri Program Geliştirmenin Psikolojik Temelleri Program Geliştirmede İhtiyaç Analizi Program Geliştirme Yaklaşımları Program Geliştirme Modelleri Program Öğeleri (Hedefler) Program Öğeleri (İçerik) Program Öğeleri (Eğitim durumları) Program Öğeleri (Değerlendirme) Program Geliştirme İle ilgili Yeni Yaklaşımlar Program Geliştirme İle ilgili Yeni Yaklaşımlar Program Geliştirme İle ilgili Yeni Yaklaşımlar Program Tasarılarının Değerlendirilmesi Program Geliştirme İle İlgili Temel Kavramlar, İlkeler |
2 | Program Geliştirmenin Tarihsel Temelleri |
3 | Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri |
4 | Program Geliştirmenin Sosyal Temelleri |
5 | Program Geliştirmenin Psikolojik Temelleri |
6 | Program Geliştirmede İhtiyaç Analizi |
7 | Program Geliştirme Yaklaşımları |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Program Geliştirme Modelleri |
10 | Program Ögeleri (Hedefler-Kazanımlar) |
11 | Program Ögeleri (İçerik) |
12 | Program Ögeleri (Eğitim Durumları) |
13 | Program Ögeleri (Değerlendirme) |
14 | Program Geliştirme İle ilgili Yeni Yaklaşımlar |
15 | Program Tasarılarının Değerlendirilmesi |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Ödev ve Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 15 | 30 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 3 | 5 | 15 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |