Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği | MB160 | Eğitimde Proje Hazırlama | Zorunlu | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği | MB160 | Eğitimde Proje Hazırlama | Zorunlu | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Bu dersin amacı, eğitim alanında ihtiyaca yönelik bilimsel projelerin hazırlanma süreçlerinin kavratılması, proje türlerinin tanımlanması ve bilimsel proje önerisi geliştirmeye ve uygulamaya yönelik çalışmaların yapılmasıdır.
-
Proje kavramı ve proje türleri; öğretim programları ve proje tabanlı öğrenme; okullarda proje programları (TÜBİTAK, AB ve diğerleri); proje için konu seçimi; literatür taraması; projede mantıksal çerçeve; projenin planlanması ve yönetimi; projede bilimsel yöntemin uygulanması; proje raporu hazırlama ve geliştirme; proje raporunu sonuçlandırma; proje değerlendirme ve iyi örneklerin incelenmesi; proje sunumları, poster ve broşür tasarlama teknikleri.
Anlatım, grup çalışması, tartışma, uygulama.
Yok
Türkçe
Korkmaz, H. ve Kaptan, F. (2001). Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 20, 193.200.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Proje kavramı ve proje türleri. |
2 | Öğretim programları ve proje tabanlı öğrenme. |
3 | Öğretim programları ve proje tabanlı öğrenme. |
4 | Okullarda proje programları (TÜBİTAK, AB ve diğerleri); proje için konu seçimi; literatür taraması. |
5 | Okullarda proje programları (TÜBİTAK, AB ve diğerleri); proje için konu seçimi; literatür taraması. |
6 | Projede mantıksal çerçeve; projenin planlanması ve yönetimi. |
7 | Projede mantıksal çerçeve; projenin planlanması ve yönetimi. |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Projede bilimsel yöntemin uygulanması; proje raporu hazırlama ve geliştirme |
10 | Projede bilimsel yöntemin uygulanması; proje raporu hazırlama ve geliştirme |
11 | Proje raporunu sonuçlandırma; proje değerlendirme ve iyi örneklerin incelenmesi. |
12 | Proje raporunu sonuçlandırma; proje değerlendirme ve iyi örneklerin incelenmesi. |
13 | Proje sunumları, poster ve broşür tasarlama teknikleri. |
14 | Proje sunumları, poster ve broşür tasarlama teknikleri. |
15 | Proje sunumları, poster ve broşür tasarlama teknikleri. |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 3 | 12 | 36 |
Proje ve Hazırlığı | 2 | 12 | 24 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 12 | 24 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||||
ÖÇ5 |