Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Sınıf Öğretmenliği | MB160 | Eğitimde Proje Hazırlama | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Sınıf Öğretmenliği | MB160 | Eğitimde Proje Hazırlama | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Bu dersin amacı, eğitim alanında ihtiyaca yönelik bilimsel projelerin hazırlanma süreçlerinin kavratılması, proje türlerinin tanımlanması ve bilimsel proje önerisi geliştirmeye ve uygulamaya yönelik çalışmaların yapılmasıdır.
-
Proje kavramı ve proje türleri; öğretim programları ve proje tabanlı öğrenme; okullarda proje programları (TÜBİTAK, AB ve diğerleri); proje için konu seçimi; literatür taraması; projede mantıksal çerçeve; projenin planlanması ve yönetimi; projede bilimsel yöntemin uygulanması; proje raporu hazırlama ve geliştirme; proje raporunu sonuçlandırma; proje değerlendirme ve iyi örneklerin incelenmesi; proje sunumları, poster ve broşür tasarlama teknikleri.
Anlatım, grup çalışması, tartışma, uygulama.
Yok
Türkçe
Büyüköztürk, Ş. ve diğerleri (2018). Bilimsel araştırma yöntemleri (24. baskı). Ankara: Pegem Akademi. Creswell, J. W. (2017). Araştırma Deseni: Nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları (3. baskı). Ankara: Eğiten Kitap. Sönmez, V & Alacapınar, F. G. (2011). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık (yardımcı kitap)
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Ders içeriğinin tanıtımı ve tanışma |
2 | Bilimsel araştırma ve eğitim araştırmalarında etik |
3 | Proje tabanlı öğrenme |
4 | Okullarda proje programları (TÜBİTAK, AB ve diğerleri) |
5 | Bilimsel proje hazırlama aşamaları – Planlama - Özgün değer ve Literatür |
6 | Bilimsel proje hazırlama aşamaları – Planlama - Amaç ve Hedefler - Geçerlik ve güvenirlik |
7 | Bilimsel proje hazırlama aşamaları – Planlama- Yöntem – Örnekleme, nicel ve nitel araştırma yöntemleri |
8 | Ara Sınav Haftası - Proje Önerisi Teslimi |
9 | Bilimsel proje hazırlama aşamaları - Planlama - Yöntem - İş paketleri, risk yönetimi ve yaygın etki |
10 | Bilimsel proje hazırlama aşamaları – Uygulama süreci |
11 | Bilimsel proje hazırlama aşamaları – Raporlama |
12 | Proje değerlendirme ve iyi örneklerin incelenmesi |
13 | Proje sunumları, poster ve broşür tasarlama teknikleri. |
14 | Proje sunumları, poster ve broşür tasarlama teknikleri. |
15 | Proje sunumları, poster ve broşür tasarlama teknikleri. |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 3 | 12 | 36 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 3 | 12 | 36 |
Rapor ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |