Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Türkçe Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Türkçe Öğretmenliği MB160 Eğitimde Proje Hazırlama Zorunlu 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, eğitim alanında ihtiyaca yönelik bilimsel projelerin hazırlanma süreçlerinin kavratılması, proje türlerinin tanımlanması ve bilimsel proje önerisi geliştirmeye ve uygulamaya yönelik çalışmaların yapılmasıdır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Proje kavramı ve proje türleri; öğretim programları ve proje tabanlı öğrenme; okullarda proje programları (TÜBİTAK, AB ve diğerleri); proje için konu seçimi; literatür taraması; projede mantıksal çerçeve; projenin planlanması ve yönetimi; projede bilimsel yöntemin uygulanması; proje raporu hazırlama ve geliştirme; proje raporunu sonuçlandırma; proje değerlendirme ve iyi örneklerin incelenmesi; proje sunumları, poster ve broşür tasarlama teknikleri.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, grup çalışması, tartışma, uygulama.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Korkmaz, H. ve Kaptan, F. (2001). Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 20, 193.200.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Eğitim alanındaki proje türlerini bilir.
  • Proje önerisi hazırlama süreçlerini bilir ve uygulayabilir.
  • Araştırma yaparak bulguları raporlayabilir.
  • Araştırma süreçlerinde geçerlik ve güvenirliği sağlamak için gerekli adımları bilir ve uygular.
  • Bilimsel araştırmalarda etiğin önemini bilir ve etik yaklaşım sergiler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Proje kavramı ve proje türleri.
2 Öğretim programları ve proje tabanlı öğrenme.
3 Öğretim programları ve proje tabanlı öğrenme.
4 Okullarda proje programları (TÜBİTAK, AB ve diğerleri); proje için konu seçimi; literatür taraması.
5 Okullarda proje programları (TÜBİTAK, AB ve diğerleri); proje için konu seçimi; literatür taraması.
6 Projede mantıksal çerçeve; projenin planlanması ve yönetimi.
7 Projede mantıksal çerçeve; projenin planlanması ve yönetimi.
8 Ara Sınav Haftası
9 Projede bilimsel yöntemin uygulanması; proje raporu hazırlama ve geliştirme
10 Projede bilimsel yöntemin uygulanması; proje raporu hazırlama ve geliştirme
11 Proje raporunu sonuçlandırma; proje değerlendirme ve iyi örneklerin incelenmesi.
12 Proje raporunu sonuçlandırma; proje değerlendirme ve iyi örneklerin incelenmesi.
13 Proje sunumları, poster ve broşür tasarlama teknikleri.
14 Proje sunumları, poster ve broşür tasarlama teknikleri.
15 Proje sunumları, poster ve broşür tasarlama teknikleri.
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 3 12 36
Proje ve Hazırlığı 2 12 24
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 12 24
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 8 8
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 8 8
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5