Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
EPO-Tezli Yüksek Lisans-2013 | EPO7008 | Eğitimde Yapılandırmacılık | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
EPO-Tezli Yüksek Lisans-2013 | EPO7008 | Eğitimde Yapılandırmacılık | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Dersin amacı: öğrencilerin yapılandırmacı öğretim yaklaşımına ilişkin teorik bilgileri öğrenerek alanlarında uygulama yapabilecek yeterliğe gelmesinin sağlanmasıdır.
-
Yapılandırmacı öğretim yaklaşımının tarihsel gelişimi ve öğretim programındaki yeri, Yapılandırmacı öğretim yaklaşımının türleri, Yapılandırmacı öğretim ortamının özellikleri, Öğretim programının öğeleri açısından yapılandırmacı öğretim ortamının tasarımı, Yapılandırmacı öğretim ortamında; hedeflerin, içeriğin, öğrenme-öğretme durumlarının, ölçme-değerlendirme etkinliklerinin özellikleri, Yapılandırmacı öğretim ortamında öğretmen ve öğrenci rolleri, Yapılandırmacı öğretim ortamı için tasarım modelleri, Yapılandırmacı öğretimde kullanılabilecek öğretim yöntem ve teknikleri ile uygulanması, Yapılandırmacılığın gerektirdiği becerilerin (duygusal zeka, problem çözme, çatışma çözme, empati, çoklu zeka, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme) gelişimi ve bunlara ilişkin etkinliklerin hazırlanarak değerlendirilmesi
Öğrencilerin yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı ile ilgili yapılmış çalışmaları (makale, yüksek lisans ve doktora tezleri vb.) incelemesi. Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımında kullanılan öğretim yöntem ve tekniklerini araştırarak rapor yazması. Yapılandırmacılığın gerektirdiği duygusal zeka, problem çözme, çatışma çözme, empati, çoklu zeka, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme ve yansıtıcı düşünme becerilerinin geliştirilmesi için etkinliklerin hazırlanması.
-
Türkçe
• Arslan, M. (2007). Eğitimde Yapılandırmacı Yaklaşımlar. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 40(1) • Driscoll, M. P. (2005). Psychology of Learning for Instruction (3rd Edition). Boston: Pearson • Duman, B. (2008). Öğrenme–Öğretme Kuramları ve Süreç Temelli Öğretim. Ankara: Anı Yayıncılık • Özden, Y. (2010). Öğrenme ve Öğretme (10. Baskı). Ankara: Pegema Yayınları • Schunk, D. H. (2009). Öğrenme Teorileri–Eğitimsel Bir Bakışla (Çeviri: Muzaffer Şahin). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. • Yurdakul, B. (2005). Eğitimde Yeni Yönelimler (Ed: Özcan Demirel) s: 39–65. Ankara: Pegema Yayınları. • Karadağ, E. ve Korkmaz, T. (2007). Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı, Kök Yayıncılık. • Demirel, Ö. ve Yurdakul, B. ( Eğitimde Yapılandırmacılık, Ankara: Pegem Akademi. • Aydın, H. (2012). Felsefi Temelleri Işığında Yapılandırmacılık, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. • Bıyıklı, C., Veznedaroğlu, L., Öztepe, B. Ve Onur, A. (2008). Yapılandırmacılığı Nasıl Uygulamalıyız?, Odtü Yayınevi. • Çelikten, M. (2000). Yapılandırmacı Yaklaşıma Göre Sınıf Yönetimi, Anı Yayıncılık. • Durmuş, S. (2007). Oluşturmacılık, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Yapılandırmacı öğretim yaklaşımının tanımı ve tarihsel gelişimi |
2 | Yapılandırmacı yaklaşımın Türk eğitim sistemindeki yeri ve gelişimi |
3 | Yapılandırmacı öğretim yaklaşımı türleri; Blişsel, sosyal ve radikal yapılandırmacılık ve gelişimleri |
4 | Yapılandırmacı öğretim yaklaşımı türleri; Radikal yapılandırmacılık ve gelişimi, Yapılandırmacı öğretim ortamının özellikleri ve öğretim programının öğeleri açısından yapılandırmacı öğretim ortamının tasarımı: Analiz, Tasarım, Değerlendirme |
5 | Yapılandırmacı öğretim ortamında; hedeflerin, içeriğin, öğrenme-öğretme durumlarının, ölçme-değerlendirme etkinliklerinin özellikleri |
6 | Yapılandırmacı öğretim için tasarım modelleri: Gagnon ve Collay’ın öğretim ortamı tasarımı, Jonassen’in Yapılandırmacı öğretim ortamı tasarımı. |
7 | Yapılandırmacı öğretim için tasarım modelleri: Çoklu zekâ kuramı etkinlikleri destekli öğretim ortamı tasarımı, Öğrenme stilleri destekli öğretim ortamı tasarımı. |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Yapılandırmacı öğretim ortamında; hedeflerin, içeriğin, öğrenme-öğretme durumlarının, ölçme-değerlendirme etkinliklerinin özellikleri, Yapılandırmacı öğretim ortamında öğretmen ve öğrenci rolleri, Yapılandırmacı öğretimde kullanılabilecek öğretim yöntem ve teknikleri: 5E Modeli, Bağlam temelli öğretim, İşbirlikli öğretim, Çoklu zekâ, İşbirlikli öğretim, Okuma çemberleri, Bağlaşık(zincirleme) öğretim, Kavram karikatürleri, Yaratıcı darama. |
10 | Yapılandırmacı yaklaşımda duygusal zeka ve çatışma çözme becerilerinin gelişimi ve öğrencilerin alanlarına yönelik etkinlik hazırlama |
11 | Empati kurma ve problem çözme becerilerinin gelişimi ve öğrencilerin alanlarına yönelik etkinlik hazırlama |
12 | Eleştirel düşünme ve yansıtıcı düşünme becerilerinin gelişimi ve öğrencilerin alanlarına yönelik etkinlik hazırlama |
13 | Çoklu zeka ve yaratıcı düşünme becerilerinin gelişimi ve öğrencilerin alanlarına yönelik etkinlik hazırlama |
14 | Öğrenciler tarafından hazırlanan duygusal zeka, çatışma çözme, empati kurma ve problem çözme etkinliklerinin sınıfça birlikte değerlendirilmesi |
15 | Öğrenciler tarafından hazırlanan eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme, çoklu zeka ve yaratıcı düşünme etkinliklerinin sınıfça birlikte değerlendirilmesi |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 9 | 14 | 126 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 48 | 48 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 | |||||||||||||||||
ÖÇ6 | |||||||||||||||||
ÖÇ7 | |||||||||||||||||
ÖÇ8 |