Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Okul Öncesi Öğretmenliği | MB101 | Eğitime Giriş | Zorunlu | 1 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Okul Öncesi Öğretmenliği | MB101 | Eğitime Giriş | Zorunlu | 1 | 3,00 | 2 | 0 |
Eğitim Bilimine Giriş dersinin amacı pedogojik formasyonla ilgili olan tüm disiplinler hakkında genel bilgi ve bakış açısı kazandırmak
-
Eğitimin temel kavramları, eğitimin diğer bilimlerle ilişkisi ve işlevleri (eğitimin felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik temelleri), eğitim biliminin tarihsel gelişimi, 21.yüzyılda eğitim biliminde yönelimler, eğitim biliminde araştırma
Soru sorma, araştırma
Yok
Türkçe
Erden, M. (1998), Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Alkım Yayınları, İstanbul. Oktay, A. (Editör), (2020). Pegem Akademi Yayıncılık Karslı, M. D. (2003), Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Pegem A Yayıncılık, Ankara. Sönmez, V. (Ed.) (2000), Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Anı Yayıncılık, Ankara.Demirel, Ö. ve Kaya, Z. (Ed) (2003), Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Pegem A Yayıncılık, 3. Baskı, Ankara.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Eğitim ve eğitim ile ilgili temel kavramlar |
2 | Eğitimin tarihsel gelişimi (ilkçağ) |
3 | Eğitimin tarihsel gelişimi (ortaçağ ve Rönesans) |
4 | Eğitimin tarihsel gelişimi (Aydınlanma çağı) |
5 | Eğitimin tarihsel gelişimi (19. ve 20. yüzyıl) |
6 | Eğitimin felsefi, toplumsal, hukuki, ekonomik ve politik temelleri |
7 | Eğitimin psikolojik temelleri ve eğitim bilimlerinin alanları |
8 | Vize Haftası |
9 | Yirmibirinci yüzyıl eğitiminde yeni eğilimler |
10 | Yirmibirinci yüzyıl eğitiminde yeni eğilimler |
11 | İnsan hakları ve çocuk hakları |
12 | Eğitim sisteminde öğretmen |
13 | Okul öncesi öğretmeninin yeterlikleri |
14 | Türk milli eğitiminde okul destek sistemleri |
15 | Teknoloji ve eğitim |
16 | Ders çalışma |
17 | Final |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 28 | 1 | 28 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 42 | 1 | 42 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |