Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020- Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | FTR2017 | Egzersiz Fizyolojisi | Zorunlu | 3 | 3,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020- Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | FTR2017 | Egzersiz Fizyolojisi | Zorunlu | 3 | 3,00 | 3 | 0 |
Bu dersin amacı, egzersiz sırasında oluşan fizyolojik cevapları ve egzersiz eğitimi ile oluşan adaptasyonları vermektir.
-
Kardiyovasküler sistem ve egzersiz, kardiyovasküler düzenleme ve uyum, aerobik ve anaerobik eğitimin vücut sistemi üzerine etkileri, maksimal aerobik güç, soğuma, solunum sistemi ve egzersizle solunum kontrolü, kas fizyolojisi, kas iskelet sistemi, membran ve kas aksiyon potansiyeli, sinir fizyolojisi, sinaptik geçiş, eksitasyon-inhibisyon nöral kontrolü, omuriliğin motor fonksiyonlar için organizasyonu, enerji sistemi, egzersiz ve hormonal sistem, yaşlanma ve egzersiz, diyabet ve egzersiz, diabets mellitus, obesite ve egzersiz, vücut kompozisyonunun değerlendirilmesi.
Öğrenme etkinlikleri: Derse katılım, bireysel çalışmalar Öğretme yöntemleri: Yüzyüze, interaktif
Yok
Türkçe
Raven PB, Wasserman DH, Squires WG, Murray TD. Exercises Physiology. An Integrated Approach. Wadsworth Cengage Learning, USA, 2013. Kraemer WJ, Fleck SJ, Deschenes MR. Exercise Physiology. Integrating Theory and Application. Wolters Kluwer health/ Lippincott Williams & Wilkins, Baltimore, 2012. Lamia Pınar. Sinir ve Kas Fizyolojisi Temel Bilgileri. Efil Yayınevi, 2010. McArdle WD, Katch FI, Katch VL. Exercise Physiology. Nutrition, Energy, and Human Performance. Eight Edition. Wolters Kluwer health, 2012.
https://sbf.marmara.edu.tr/bolumler/fizyoterapi-ve-rehabilitasyon-bolumu/ders-icerikleri/
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | ATP üretme mekanizmaları |
2 | Kas Fizyolojisi |
3 | Pulmoner yapı ve fonksiyon, gaz değişimi ve gazların taşınması, eg. sırasında pulmoner ventilasyon |
4 | Solunumun kontrolü, asit-baz dengesi ve düzenleme mekanizması |
5 | Kardiyovasküler sistem, kardiyovasküler regülasyon ve integrasyon |
6 | Kardiyovasküler sistemin fonksiyonel kapasitesi, egzersize uyumu |
7 | Egzersizde hormonal uyumlar |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Ara Sınav Tartışma Kişisel farklılıklar ve enerji kapasitelerinin ölçülmesi |
10 | Egzersiz performansı ve çevresel faktörler |
11 | İstirahatte ve fiziksel aktivitede enerji harcaması |
12 | Egzersiz sonrası toparlanma |
13 | Aerobik ve anaerobik güç eğitimi |
14 | Yaşlanma ve egzersiz |
15 | Kronik hastalıklar ve egzersiz (Diyabet, Obezite vb) |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 4 | 1 | 4 |
Proje ve Hazırlığı | 2 | 4 | 8 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 4 | 8 |
Seminer ve Hazırlığı | 2 | 4 | 8 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Teorik Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 |