Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Sağlık Bilimleri Fakültesi - Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2020- Fizyoterapi ve Rehabilitasyon FTR2034 Egzersiz Motivasyonu ve Davranış Değişimi Seçmeli 3 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrencilerin; 1- psikolojik faktörlerin egzersiz davranışını nasıl etkilediğine dair içgörü sağlayan bilimsel kanıtlar ve teorik bakış açıları. 2- psikolojik faktörlerin, egzersiz davranışının, fiziksel ve zihinsel sağlığın karşılıklı bağımlılığı ve etkileşimli etkisi. 3- egzersiz psikolojisi araştırmalarında kullanılan tipik bilimsel protokoller. 4- egzersiz davranışını iyileştirmek için tasarlanmış yaygın olarak kullanılan müdahaleleri öğrenmeleri hedeflenmektedir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Psikolojik faktörlerin egzersiz davranışını nasıl etkilediğine dair içgörü sağlayan bilimsel kanıtlar ve teorik bakış açıları, psikolojik faktörlerin, egzersiz davranışının, fiziksel ve zihinsel sağlığın karşılıklı bağımlılığı ve etkileşimli etkisi, egzersiz psikolojisi araştırmalarında kullanılan tipik bilimsel protokoller, egzersiz davranışını iyileştirmek için tasarlanmış yaygın olarak kullanılan müdahaleleri

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

sözlü sunum, tartışma

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler psikolojik faktörlerin egzersiz davranışını nasıl etkilediğine dair içgörü sağlayan bilimsel kanıtlar ve teorik bakış açısı kazanırlar.
  • Öğreciler psikolojik faktörlerin, egzersiz davranışının, fiziksel ve zihinsel sağlığın karşılıklı bağımlılığı ve etkileşimli etkisini kavrarlar.
  • Öğrenciler egzersiz psikolojisi araştırmalarında kullanılan tipik bilimsel protokolleri anlar ve uygular.
  • Öğrenciler egzersiz davranışını iyileştirmek için tasarlanmış yaygın olarak kullanılan müdahaleleri öğrenirler.
  • Öğrenciler hastalarına uygun davranış değişim modelleri uygularlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Egzersiz ve Davranış
2 Egzersiz Davranış Modelleri
3 Sağlık İnanç Modeli
4 Koruma Motivasyon Teorisi
5 Sosyal Bilişsel Teori
6 Mantıklı Eylem Teorisi
7 Kişilerarası Davranış Teorisi
8 Vize Sınavı
9 Planlı Davranış Teorisi
10 İnanç-tutum teorileri
11 Yeterlilik temelli teoriler
12 Kontrol temelli teoriler
13 Transteorik modeli
14 Egzersiz Davranış Değişim Basamakları
15 Egzersiz Davranış Değerlendirme Yöntemleri
16 Vaka Tartışması
17 Final Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 10 1 10
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 10 1 10
Arasınav ve Hazırlığı 9 2 18
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 10 1 10
Teorik Ders Saati 16 2 32
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5