Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Sağlık Bilimleri Enstitüsü - Fizyoloji

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Ana Müfredat SPF706 Egzersiz Reçetesi Verilmesinin Genel Prensipleri Seçmeli 2 5,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Egzersiz Reçetesi Verilmesinin Genel Prensiplerinin ve Aerobik Kondüsyonu ve Kas Gücünü Arttırmak İçin Egzersiz Reçetelendirmesi Yöntemlerinin anlaşılması hedeflenmiştir

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Risk Sınıflarına Göre Dağılımın Hatırlanması Egzersiz Reçetesi Verilmesinin Genel prensipleri-I Egzersiz Reçetesi Verilmesinin Genel prensipleri-II Egzersiz Reçetesi Verilmesinin Genel prensipleri-III Aerobik Kondüsyonu Arttırmak İçin Egzersiz Reçetelendirmesi-I Aerobik Kondüsyonu Arttırmak İçin Egzersiz Reçetelendirmesi-II Aerobik Kondüsyonu Arttırmak İçin Egzersiz Reçetelendirmesi-III Kas Gücü İçin Egzersiz Reçetelendirmesi-I Kas Gücü İçin Egzersiz Reçetelendirmesi-II Kas Gücü İçin Egzersiz Reçetelendirmesi-III Esneklik İçin Egzersiz Programı-I Esneklik İçin Egzersiz Programı-II Egzersiz Reçetesi Verilmesinde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Sınav Öncesi Genel Değerlendirme

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Öğrencilerin belirlenen konularda araştırma yapması ve powerpoint sunum hazırlaması ve sunması Proje yöntemi; öğrencilerin ödev projesi yazması İnteraktif eğitim

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Mc Ardle WD, Katch FI, Katch VL. Exercise Physiology: Energy, Nutrition, and Human Performance Guyton and Hall. Textbook of Medical Physiology. Ganong's Review of Medical Physiology. ACSM’s Guidelines for exercise testing and Prescription.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Risk analizi yapabilir
  • Egzersiz reçetesi verilmesinin temel prensiplerini bilir
  • Aerobik kondüsyonu arttırmak için egzersiz reçetelendirmesini açıklar
  • Kas gücünü arttırmak içi egzersiz reçetelendirmesini açıklar
  • Esnekliği arttırmak için egzersiz reçetelendirmesini açıklar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Risk Sınıflarına Göre Dağılımın Hatırlanması
2 Egzersiz Reçetesi Verilmesinin Genel prensipleri-I
3 Egzersiz Reçetesi Verilmesinin Genel prensipleri-II
4 Egzersiz Reçetesi Verilmesinin Genel prensipleri-III
5 Aerobik Kondüsyonu Arttırmak İçin Egzersiz Reçetelendirmesi-I
6 Aerobik Kondüsyonu Arttırmak İçin Egzersiz Reçetelendirmesi-II
7 Aerobik Kondüsyonu Arttırmak İçin Egzersiz Reçetelendirmesi-III
8 Kas Gücü İçin Egzersiz Reçetelendirmesi-I
9 Kas Gücü İçin Egzersiz Reçetelendirmesi-II
10 Kas Gücü İçin Egzersiz Reçetelendirmesi-III
11 Esneklik İçin Egzersiz Programı-I
12 Esneklik İçin Egzersiz Programı-I
13 Egzersiz Reçetesi Verilmesinde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
14 Sınav Öncesi Genel Değerlendirme
15
16
17

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 3 17 51
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 3 5 15
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 3 5 15
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 3 5 15
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 3 10 30
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5