Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Biyoloji Öğretmenliği - Lisans | BYL443 | Ekoloji | Zorunlu | 7 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Biyoloji Öğretmenliği - Lisans | BYL443 | Ekoloji | Zorunlu | 7 | 5,00 | 3 | 0 |
Bilim ve teknolojide son yıllarda görülen glişmelere bağlı olarak, insanların yaşam standartları yükselirken, bir takım çevre sorunlarının ortaya çıktığı görülmektedir.sanayinin hızlı gelişmesine bağlı olarak, fosil yakıt kullanımı hızla artmakta, bu durum da çevrenin kirlenmesini ve insan sağlığını tehlikeye sokmaktyadır. Kullanılan fosil yakıtlar ve bazı eski teknolojiye bağlı olarak üretilen ürünler; hem atmosferimizdeki oksijenin tüketilmesine hem de güneşten gelen zararlı ışınların yeryüzüne ulaşmasını engelleyen ozonosfer tabakasının tüketilmesineneden olmaktadır. Bu ve benzeri sorunlarınanlaşılabilmesi için; Ekoloji ve çevre bilmlerininiyi bir şekilde kavranması, insan ve diğer canlıların birbirleriyle v e çevreleriyle olan ilişkilerinin çok iyi bilinmesi gerekir. Bu ndenlerle , oreta öğretim kurumlarında biyoloji öğretmenliği yapacak olan öğretmen adaylarına bu ders kapsamında ekoloji ve çevre bilimi ile ilgili bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır.
-
Bilim ve teknolojide son yıllarda görülen glişmelere bağlı olarak, insanların yaşam standartları yükselirken, bir takım çevre sorunlarının ortaya çıktığı görülmektedir.sanayinin hızlı gelişmesine bağlı olarak, fosil yakıt kullanımı hızla artmakta, bu durum da çevrenin kirlenmesini ve insan sağlığını tehlikeye sokmaktyadır. Kullanılan fosil yakıtlar ve bazı eski teknolojiye bağlı olarak üretilen ürünler; hem atmosferimizdeki oksijenin tüketilmesine hem de güneşten gelen zararlı ışınların yeryüzüne ulaşmasını engelleyen ozonosfer tabakasının tüketilmesineneden olmaktadır. Bu ve benzeri sorunlarınanlaşılabilmesi için; Ekoloji ve çevre bilmlerininiyi bir şekilde kavranması, insan ve diğer canlıların birbirleriyle v e çevreleriyle olan ilişkilerinin çok iyi bilinmesi gerekir. Bu ndenlerle , oreta öğretim kurumlarında biyoloji öğretmenliği yapacak olan öğretmen adaylarına bu ders kapsamında ekoloji ve çevre bilimi ile ilgili bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır.
1. Bilgisayar(Laptop+projektör) destekli eğitim, 2. Projeksiyon aleti ile asetat yansısı 3. Anlatma ve karşılıklı tartışma
Bu dersin zorunlu stajı yoktur.
Türkçe
ARMS, K. 1990-Envirenonmental Science. BARBAULT, R. 1983. Ecologie generale. Paris. BEGON, HARPER, TOWNSEND. 1990. Ecology. BERKES,F. Ve KIŞLALIOĞLU,M. 1990. Ekoloji ve çevre bilimleri.İstanbul. COLLİN,H. 1988. Ecologf and Environment.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Ekolojinin tanımı, konusu, tarihsel gelişimi ve bölümleri |
2 | Yer kürenin oluşumu ve yer kürede meydana gelen değişiklikler |
3 | Doğal şeçilim ve türlerin oluşumu, Biyolojik çeşitlilik |
4 | Ekolojide kullanılan bazı kuram ve kavramlar |
5 | Ekolojik Faktörler:Abiyotik Faktörler, Biyotik faktörler |
6 | Ekolojik Faktörler:Abiyotik Faktörler, Biyotik faktörler |
7 | Ekosistem kavramı,besin ve besn ağları ve Ekosistemlerde enerji akımları |
8 | Ara Sınav |
9 | Besin, beslenme, rekabet ve organizmaların etkileri |
10 | Ekolojik döngüler: Karbon, azot, fosfor ve kükürt döngüleri |
11 | Çevre kirlenmesi ve alıması gerekli tedbirler |
12 | Atık maddelerin geri kazandırılması |
13 | Çevre sağlığı |
14 | Biyolojik Birikim |
15 | Çevre Etki Değerlendirmesi(ÇED Planı ve Uygulaması) |
16 | Çalışma Haftası |
17 | Final Haftası |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 | |||||||||||||||||
ÖÇ6 | |||||||||||||||||
ÖÇ7 | |||||||||||||||||
ÖÇ8 |