Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İşletme Fakültesi - İşletme (İngilizce)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 İşletme (İngilizce) - Karar Bilimleri BUS4091 Electronic Business Seçmeli 7 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders, teknolojinin modern iş uygulamaları üzerindeki etkisini öğrenmek isteyen İşletme öğrencileri için tasarlanmıştır. Öğrenciler elektronik ticaret, işletmeler arası işlemler ve tedarik zinciri yönetimi hakkında bilgi edineceklerdir. Ek olarak, öğren

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu ders, öğrencilere teknolojinin modern iş uygulamalarını nasıl değiştirdiğini öğretir. Konular arasında elektronik ticaret, işletmeler arası işlemler, tedarik zinciri yönetimi ve yasal, etik ve güvenlik konuları yer alır. Öğrenciler bu değişiklikleri so

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

seminer, atölye, proje, sunumlar

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

e-COMMERCE: BUSINESS, TECHNOLOGY, SOCIETY. , Kenneth C. Laudon, Carol Guercio Traver Electronic Commerce 2004: A Managerial Perspective, 3/e Efraim Turban, David King, Jae Lee, Dennis Viehland E-BUSINESS AND E-COMMERCE FOR MANAGERS, by H. M. Deitel, P.J. Deitel, and K. Steinbuhler, Upper Saddle River: Prentice-Hall, 2001 Daniel Amor. (1999). The E-business (R)evoltion: Living and Working in an Interconnected World. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Teknolojinin modern iş uygulamaları üzerindeki etkisini analiz eder
  • Elektronik ticaretle ilgili yasal, etik ve güvenlik konularını anlar
  • Elektronik ticaret ve işletmeler arası işlemlerin ilkelerini uygular
  • Etkili tedarik zinciri yönetimi stratejileri uygular
  • Teknolojideki değişiklikleri takip edin ve yeni trendlere sorumlu ve etkili bir şekilde uyum sağlar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Giriş
2 elektronik ticaret genel bakış
3 elektronik pazar yerleri - yapı mekanizma
4 elektronik pazar yerleri - etkileri
5 elektronik ticarette perakendecilik
6 ürün ve hizmetler
7 ürün ve hizmetler
8 Ara Sınav Haftası
9 tüketici davranışı
10 çevrim içi pazar araştırması
11 müşteri ilişkileri yönetimi
12 çevrimiçi reklamcılık
13 b2b
14 elektronik satınalma
15 portal
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Arasınav ve Hazırlığı 1 45 45
Final ve Hazırlığı 1 50 50

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi