Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Önlisans - Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu - Pazarlama

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Pazarlama - 2013 PAZ2018 Elektronik Pazarlama Zorunlu 4 2,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Elektronik pazarlama bilgilerini edinmiş öğrencilerin, elektronik ortamda hedef Pazar seçimi, stratejik pazarlama kararları ve süreçleri, pazarlama yönetimi ile ilgili uygulamaları anlamalarını sağlamaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

İnternette pazarlamanın stratejik güdüleyicileri Elektronik rekabet Elektronik tüketici Bilgi sistemleri ve e-pazarlama araştırmaları E-ürün, E-fiyat, E-dağıtım, E-tanıtım Güven, gizlilik ve güvenilirlik

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, tartışma, sunum ve örnek olay çözümü

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

İbrahim Kırcova, İnternette Pazarlama, İstanbul,1997. Ramazan Aksoy, İnternet Ortamında Pazarlama, Ankara, Seçkin yayınları, 2006

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Yeni ekonomi ve internet kavramlarının kavramak.
  • Elektronik ortamda pazarlama stratejisinin geliştirilmesine katkı sağlamak.
  • Elektronik ortamda ürün stratejisinin geliştirilmesine katkı sağlamak.
  • Elektronik ortamda fiyatlandırma stratejisinin geliştirilmesine katkı sağlamak.
  • Elektronik ortamda tanıtım stratejisinin geliştirilmesine katkı sağlamak. Elektronik ortamda tanıtım ve dağıtım stratejisinin geliştirilmesine katkı sağlamak.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Yeni ekonomi, internet ve temel kavramlar
2 Yeni ekonomide pazarlamanın yeri, önemi ve geleceği
3 Günümüz pazarlama anlayışının gelişimi
4 İnternet çevresi ve web siteleri
5 İnternette pazarlamanın stratejik güdüleyicileri
6 Elektronik rekabet
7 Elektronik tüketici
8 Ara Sınav Haftası
9 Bilgi sistemleri ve e-pazarlama araştırmaları
10 E-ürün
11 E-fiyat
12 E-dağıtım 14 .E-tanıtım E-dağıtım 14 .E-tanıtım E-tanıtım
13 E-dağıtım
14 Güven, gizlilik ve güvenilirlik
15 Örnek olay çözümü
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 10 10
Arasınav ve Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav ve Hazırlığı 1 10 10
Final ve Hazırlığı 1 20 20

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi