Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Ebelik - 2013 | DB2050 | Eleştirel Düşünme | Seçmeli | 1 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Ebelik - 2013 | DB2050 | Eleştirel Düşünme | Seçmeli | 1 | 3,00 | 2 | 0 |
Öğrencinin birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini karşılamada eleştirel düşünebilme yöntemleri ile ilgili bilgi ve becerisini geliştirmek.
-
Düşünme biçimleri, eleştirel düşünme ile sıradan düşünmenin öğeleri, uslamlama çizelgeleri, düşünme için standartlar, bilimsel bir sorunun çözümlenmesi, benmerkezcilik ve toplum-merkezcilik, uslamlamaları sınıflandırma.
1. Anlatım, 2. Soru-Yanıt, 3. Tartışma, 4. Alıştırma
Yok
Türkçe
Ders Notları
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dersin tanıtımı, derse giriş |
2 | Düşünme biçimleri: Kavramlar, yargılar, algılar, imgeler |
3 | Bilgi alanları: Bilim, sanat, din, felsefe/ Eleştirel düşünme ile sıradan düşünmenin ögeleri |
4 | Dil, söylem, düşünce, kültür alanları |
5 | Bilgi ögeleri ile öğrenme kategorileri |
6 | Temellendirme biçimleri: Bilme, inanma, yaşantı, uslamlama |
7 | Soruların yapısı: Bilimin soruları/Uslamlama çizelgeleri 1. Yalın bir savın ögeleri, mantık çizelgeleri |
8 | Arasınav |
9 | Felsefenin soruları/ Düşünme için standartlar: etik düşünme, öğrenmenin önde gelen yöntemi olarak sorgulama |
10 | Sanat alanının sorunları |
11 | Bilimsel bir sorunun çözümlenmesi/Uslamlama çizelgeleri 1 - Vaka analizi 1/ Uslamlama çizelgeleri 2 - Vaka analizi 2 |
12 | Bilimsel bir sorunun çözümlenmesi/Uslamlama çizelgeleri 1 - Vaka analizi 1/ Uslamlama çizelgeleri 2 - Vaka analizi 2 |
13 | Bir felsefe sorusunun çözümlenmesi |
14 | Sıradan düşünmenin sonuçları olarak benmerkezcilik ve toplum-merkezcilik |
15 | Uslamlamaları sınıflandırma: uslamlamaları onarma, vaka analizi |
16 | Çalışma haftası |
17 | Final |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Teorik Ders Saati | 15 | 2 | 30 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||
ÖÇ5 |