Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık | MB161 | Eleştirel ve Analitik Düşünme | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık | MB161 | Eleştirel ve Analitik Düşünme | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Eleştirel ve analitik düşünmeyle ilgili temel kavramları ve kapsamını bilmek; etkileyen faktörleri sorgulamak.
-
Temel kavramlar ve tanımlar; düşünme organı olarak beyin, düşünme biçimleri ve düşünmenin gruplandırılması; istemsiz düşünme ve özellikleri; istemli düşünme ve özellikleri; istemli düşünmenin yöntemleri; eleştirel ve analitik düşu
Argümantasyon, araştırma tabanlı öğretim, aktif öğrenme stratejileri
yok
Türkçe
Paul, R., Elder, L. (2013). Kritik düşünce-Yaşamınızın ve öğrenmenizin sorumluluğunu üstlenmek için araçlar. (Çev: Esra Aslan, Gamze Sart). Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık. Ankara.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Düşünme ve düşünme becerilerini tanımı, düşünme yapıları, düşünme yapılarında etkili bilişsel süreçler |
2 | Temel ve ileri düzey düşünme becerileri |
3 | Düşünme becerileri ile ilgili kuramlar |
4 | Beyin ve düşünme |
5 | Eleştirel düşünme ve analitik düşünme kavramı ve özellikleri |
6 | Eleştirel ve analitik düşünmenin felsefi temelleri |
7 | Eleştirel düşünme becerileri |
8 | Ara sınav |
9 | Analitik düşünme becerileri |
10 | Eleştirel düşünme eğilimleri |
11 | Dünyada uygulanan düşünme becerileri eğitim programları |
12 | Düşünme becerilerini destekleyen etkinlik çalışmaları, eleştirel ve analitik okuma, yazma ve dinleme |
13 | Öğretim programlarında eleştirel ve analitik düşünme becerilerinin incelenmesi |
14 | Eleştirel ve analitik düşünme becerilerine yönelik etkinlikler |
15 | Eleştirel ve analitik düşünme becerilerine yönelik etkinlikler |
16 | Çalışma haftası |
17 | Final sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 10 | 3 | 30 |
Teorik Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||||
ÖÇ5 |