Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Sınıf Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Sınıf Öğretmenliği MB161 Eleştirel ve Analitik Düşünme Seçmeli 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Eleştirel ve analitik düşünmeyle ilgili temel kavramları ve kapsamını bilmek; etkileyen faktörleri sorgulamak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Temel kavramlar ve tanımlar; düşünme organı olarak beyin, düşünme biçimleri ve düşünmenin gruplandırılması; istemsiz düşünme ve özellikleri; istemli düşünme ve özellikleri; istemli düşünmenin yöntemleri; eleştirel ve analitik düşu

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Argümantasyon, araştırma tabanlı öğretim, aktif öğrenme stratejileri

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Bowell, T. , Kemp G., Çevirmen: Tanrıseven, B., Eleştirel Düşünme Kılavuzu (2018) Tübitak Yayınları Ruggiero, V. R. Çevirmen: Dedeoğlu Ç., Eleştirel Düşünme İçin Bir Rehber (2018) Alfa Yayıncılık

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Düşünmeyi tanımlamak ve düşünme çeşitlerini bilmek
  • Eleştirel ve analitik düşünmeyle ilgili temel kavramları bilmek
  • Eleştirel ve analitik düşünmenin kapsamı ve etkileyen faktörleri bilmek
  • Farklı konularda eleştirel ve analitik okumak, yazmak ve dinlemek
  • Analitik düşünebilmek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Düşünme biçimleri: Kavramlar, yargılar, algılar, imgeler
2 Bilgi alanları: Bilim, sanat, din, felsefe/ Eleştirel düşünme ile sıradan düşünmenin ögeleri, humanizm, bağnazlık ve önyargılar/Bilgi ögeleri ile öğrenme kategorileri
3 Dil, söylem, düşünce, kültür alanları
4 Temellendirme biçimleri: Bilme, inanma, yaşantı, uslamlama
5 Soruların yapısı: Bilimin soruları/Uslamlama çizelgeleri 1. Yalın bir savın ögeleri, mantık çizelgeleri
6 Soruların yapısı: Felsefenin soruları/ Düşünme için standartlar: etik düşünme, öğrenmenin önde gelen yöntemi olarak sorgulama
7 Soruların yapısı: Din alanının soruları
8 Ara Sınav Haftası
9 Soruların yapısı: Sanat alanının sorunları
10 Araştırma yöntemleri: Bilimsel bir sorunun çözümlenmesi/Uslamlama çizelgeleri 1 - Vaka analizi 1/ Uslamlama çizelgeleri 2 - Vaka analizi 2
11 Araştırma yöntemleri: Bir felsefe sorusunun çözümlenmesi
12 Araştırma yöntemleri: Din alanında bir sorununun çözümlenmesi
13 Sıradan düşünmenin sonuçları olarak benmerkezcilik ve toplum-merkezcilik
14 Uslamlamaları sınıflandırma: uslamlamaları onarma, vaka analizi
15 Ders Çalışma Haftası
16 Yarı Yıl Sonu Sınavı
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 14 14
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 2 14 28
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 14 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 14 14
Teorik Ders Saati 2 14 28
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5