Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Sınıf Öğretmenliği | MB161 | Eleştirel ve Analitik Düşünme | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Sınıf Öğretmenliği | MB161 | Eleştirel ve Analitik Düşünme | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Eleştirel ve analitik düşünmeyle ilgili temel kavramları ve kapsamını bilmek; etkileyen faktörleri sorgulamak.
-
Temel kavramlar ve tanımlar; düşünme organı olarak beyin, düşünme biçimleri ve düşünmenin gruplandırılması; istemsiz düşünme ve özellikleri; istemli düşünme ve özellikleri; istemli düşünmenin yöntemleri; eleştirel ve analitik düşu
Argümantasyon, araştırma tabanlı öğretim, aktif öğrenme stratejileri
yok
Türkçe
Bowell, T. , Kemp G., Çevirmen: Tanrıseven, B., Eleştirel Düşünme Kılavuzu (2018) Tübitak Yayınları Ruggiero, V. R. Çevirmen: Dedeoğlu Ç., Eleştirel Düşünme İçin Bir Rehber (2018) Alfa Yayıncılık
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Düşünme biçimleri: Kavramlar, yargılar, algılar, imgeler |
2 | Bilgi alanları: Bilim, sanat, din, felsefe/ Eleştirel düşünme ile sıradan düşünmenin ögeleri, humanizm, bağnazlık ve önyargılar/Bilgi ögeleri ile öğrenme kategorileri |
3 | Dil, söylem, düşünce, kültür alanları |
4 | Temellendirme biçimleri: Bilme, inanma, yaşantı, uslamlama |
5 | Soruların yapısı: Bilimin soruları/Uslamlama çizelgeleri 1. Yalın bir savın ögeleri, mantık çizelgeleri |
6 | Soruların yapısı: Felsefenin soruları/ Düşünme için standartlar: etik düşünme, öğrenmenin önde gelen yöntemi olarak sorgulama |
7 | Soruların yapısı: Din alanının soruları |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Soruların yapısı: Sanat alanının sorunları |
10 | Araştırma yöntemleri: Bilimsel bir sorunun çözümlenmesi/Uslamlama çizelgeleri 1 - Vaka analizi 1/ Uslamlama çizelgeleri 2 - Vaka analizi 2 |
11 | Araştırma yöntemleri: Bir felsefe sorusunun çözümlenmesi |
12 | Araştırma yöntemleri: Din alanında bir sorununun çözümlenmesi |
13 | Sıradan düşünmenin sonuçları olarak benmerkezcilik ve toplum-merkezcilik |
14 | Uslamlamaları sınıflandırma: uslamlamaları onarma, vaka analizi |
15 | Ders Çalışma Haftası |
16 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 2 | 14 | 28 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Teorik Ders Saati | 2 | 14 | 28 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |