Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İşletme Fakültesi - İşletme

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
İşletme - Lisans - 2013 PAZ4007 Endüstriyel Pazarlama Seçmeli 7 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Endüstriyel pazarlama işletmeler arasında yürütülen pazarlama (B2B) olarak bilinmekte olup mal ve hizmetlerin bir işletmeden diğerine satışını ve tutundurulmasını içeren bir faaliyetler bütünüdür. Tüm diğer pazarlama derslerinde nihai tüketiciye ve bireye

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Endüstriyel pazarların özellikleri, endüstriyel pazarlamada satın alma süreci, ürün sınıfları, satın alma türleri, satın alma merkezi, roller, örgütsel satın alma davranışı, ürün seçimini etkileyen faktörler, tedarikçileri değerlendirme yöntemleri, endüst

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Tüketici ve endüstriyel pazarlar arasındaki farkı öğrenmek ve endüstriyel pazarların özelliklerini anlamak.
  • Endüstriyel satın alma sürecini öğrenmek ve endüstriyel ürün sınıfları, satın alma türleri, satın alma merkezi ve rolleri kavramak.
  • Endüstriyel pazarlamada ürün seçimini etkileyen faktörleri anlamak ve tedarikçi değerlendirme yöntemleriyle ilgili beceriler elde etmek.
  • Örgütsel satın alma davranışını öğrenmek.
  • Endüstriyel pazarlarda bölümlendirme, hedefleme, konumlandırma yapmayıı öğrenmek ve pazarlama karması geliştirmede beceriler elde etmek.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Endüstriyel Pazarlamaya Giriş: Pazarlama ve Endüstriyel Pazarlama ile ilgili Temel Kavramlar
2 Endüstriyel Pazarların ve Endüstriyel Alıcıların Özellikleri
3 Endüstriyel Pazarlamada Satın Alma Olgusu: Ürün Sınıfları, Satın Alma Türleri, Satın Alma Merkezi, Roller
4 Endüstriyel Pazarlamada Alıcı-Satıcı İlişkisi
5 Endüstriyel Satın Alma Süreci
6 Endüstriyel Pazarlamada Ürün Seçimini Etkileyen Faktörler
7 Endüstriyel Pazarlamada Tedarikçileri Değerlendirme Yöntemleri
8 Ara Sınav Haftası
9 Endüstriyel Pazarlamada Örgütsel Satın Alma Davranışı 1 (Makro/Mikro Çevre)
10 Endüstriyel Pazarlamada Örgütsel Satın Alma Davranışı 2 (Örgütsel Faktörler, Kişilerarası İlişkiler (Sosyal) Faktörler, Bireysel Faktörler)
11 Endüstriyel Pazarlarda Bölümlendirme, Hedef Pazarlama, Konumlandırma
12 Endüstriyel Pazarlamada Ürün Stratejileri ve Markalama
13 Endüstriyel Pazarlamada Yeni Ürün Geliştirme Stratejileri
14 Endüstriyel Pazarlamada Fiyatlandırma Stratejileri ve Endüstriyel Pazarlamaya Özel Fiyat Uygulamaları
15 Endüstriyel Pazarlamada Dağıtım ve Tutundurma Stratejileri
16 Ders Çalışma Haftası
17 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5