Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
İşletme (İÖ) - Muhasebe Finans | PAZ407 | Endüstriyel Pazarlama | Seçmeli | 7 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
İşletme (İÖ) - Muhasebe Finans | PAZ407 | Endüstriyel Pazarlama | Seçmeli | 7 | 5,00 | 3 | 0 |
pazarlama dersleri ağırlıklı olarak tüketim pazarlarına yönelik işlenmektedir. Halbuki endüstriyel pazarlar büyük ve önemlidir. Bundan dolayı ve ayrıca endüstriyel pazarların tüketim pazarlarından oldukça farklı olması sebebiyle ayrı bir ders olarak okutulmasında fayda bulunmaktadır. İş hayatında endüstriyel alım veya satışın nasıl yapıldığı, alımlarda nelere dikkat edilmesi gerektiği, endüstriyel satışta önemli noktalar bu derste özellikle vurgulanmaktadır. Dersin amacı öğrencilerin endüstriyel pazarların tüketim pazarlarından farklarını, satınalma süreçlerini, tedarikçileri seçme ve değerlendirme yöntemlerini ve endüstiryel pazarlama yönetimini öğrenmelerini sağlamaktır.
-
Temel kavramlar tanımlar, yaklaşımlar, pazar türleri, Endüstriyel pazarların özellikleri, Endüstriyel Pazarlamada Satınalma, satınalma merkezi kavramı, satınalma türleri, endüstriyel ürün türleri, endüstriyel satınalma süreci, Endüstriyel satınalmada ürün seçimini etkileyen faktörler, Endüstriyel satınalmada tedarikçileri değerlendirme yöntemleri, örgütsel satınalma davranışını etkileyen faktörler I, Örgütsel satınalma davranışını etkileyen faktörler II, Endüstriyel pazarlamada bölümlendirme, Endüstriyel pazarlamada ürün kararı, Endüstriyel pazarlamada yeni ürün geliştirme kararı, Endüstriyel pazarlamada fiyatlama kararı, Endüstriyel pazarlamada tutundurma kararı,Endüstriyel pazarlamada dağıtım kararlarını içermektedir.
ara sınav, final
Yok
Türkçe
-
-
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|