| Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
| 2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans | RS4062 | Endüstriyel Tasarım Sanatı IV | Seçmeli | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
| Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
| 2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans | RS4062 | Endüstriyel Tasarım Sanatı IV | Seçmeli | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Bireysel ve grup çalışmaları şeklinde yapılan maket ve proje çalışmalarının işlevsellik yönü olan sanatsal işler halinde uygulanması,endüstriyel tasarımın günlük yaşamdaki kullanım alanları.
-
Çalışmalarda işlevselliği verirken çok boyutlu düşünmelerini sağlamak, yaratıcılığı geliştirmek ve eleştirel yaklaşabilme yeterliliklerini kazandırarak sanatsal işler halinde uygulamalarını gerçekleştirmek. Günlük yaşamdaki kullanım alanlarını belirlemek.
Anlatım-gözlem-araştırma-örnek inceleme-eleştiri-uygulama
yok
Türkçe
Öğretim Elemanı Ders Notları, Tasarıma yönelik, katalog, müze kitapları ve güncel yayınlar, History, theory and practice of product design, Bürdek, Bernhard E. Endüstri Tasarımı Ürün Tasarımında Yaratıcılık-Önder Küçükerman-Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, Tasarım Felsefesine Giriş-İsmail Tunalı-Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, Endüstri Tasarımı Temel Kavramları-Nigan Beyazıt-İdeal Kültür Yayıncılık, Tasarıma Dayalı İnovasyon-Ledo yayıncılık, Ağaç İşleri Teknik Resmi-Hakan Keskin, Musa Atar-Gazi Kitabevi Art Since 1940-Jonathan Finenberg
yok
| Hafta | Teorik |
|---|---|
| 1 | Çevre ve peyzaj mimarisinde iç mekanda üç boyutta fonksiyon ve estetik |
| 2 | Ağaç rölyef. Malzeme olanakları dahilinde araştırma ve bilgilendirme |
| 3 | Teknik bilgilendirme |
| 4 | Malzeme kullanımı. Işık-gölge biçim hacim gibi unsurların malzemeye aktarımı |
| 5 | Işık-gölge biçim hacim gibi unsurların uygulanması |
| 6 | Teknik zorlukların giderilmesi |
| 7 | Sunuş ve değerlendirme |
| 8 | Ara sınav haftası |
| 9 | Vitray çeşitleri kullanım alanları |
| 10 | Kumlama tekniği ile fonksiyonel ve estetik tasarımların oluşturulması |
| 11 | Hazırlanan projelerdeki teknik zorlukların giderilmesi |
| 12 | Çalışmanın devamı |
| 13 | Uygulamaya devam |
| 14 | Teknik zorlukların çözümlenmesi |
| 15 | Sunuş ve değerlendirme |
| 16 | Ders Çalışma Haftası |
| 17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
| Değerlendirme | Değer |
|---|---|
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
| Final Sınavı | 100 |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 2 | 20 | 40 |
| Proje ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
| Ödev ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
| Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
| Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Final ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
| Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
| ÖÇ1 | |||||||||||||||
| ÖÇ2 | |||||||||||||||
| ÖÇ3 | |||||||||||||||
| ÖÇ4 | |||||||||||||||
| ÖÇ5 |