Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020- Beslenme ve Diyetetik | BDY2074 | Enteral ve Parenteral Beslenme | Seçmeli | 4 | 3,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020- Beslenme ve Diyetetik | BDY2074 | Enteral ve Parenteral Beslenme | Seçmeli | 4 | 3,00 | 3 | 0 |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Oral beslenme alamayan hastaların nütrisyonel gereksinimlerinin besin destekleriyle karşılanmasını öğrenecek, 2) Enteral veya parenteral beslenen hastaların enerji ve besin ögeleri hesaplayarak uygun ürünü seçip hastaların beslenme programlarını ayarlayabilecektir.
-
Enteral parenteral beslenmenin önemi, verilme şekli, yöntemleri, komplikasyonları, avantajları, Ürünleri, Hastalarda Beslenme Durumunun Değerlendirilmesi ve kullanılan yöntemler
Görsel olarak desteklenecek vaka ve/veya konu sunumları Yüz yüze, soru-cevap, anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
YOKTUR
Türkçe
Erdem NZ,Gümüşel N. Nütrisyonda Güncel Konular,Türkiye Diyetisyenler Derneği Yayını, Ankara. Başoğlu S., Karaağaoğlu N., Erbaş N., Ünlü A. Enteral-Parenteral Beslenme. Türkiye Diyetisyenler Derneği Yayını, Ankara, 1996. Moral A.R. Klinik Nutrisyon. Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi. Ayın Kitabı ; 84, 1997 Coşkun T., Yurdakök M., Özalp İ. Çocuklarda Enteral ve Parenteral Beslenme. Sinem Ofset, Ankara, 1997. ASPEN, ESPEN, KEPAN Guidelineları
https://meobs.marmara.edu.tr/Ders/enteral-ve-parenteral-beslenme/bdy2074-69351-3983
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Enteral parenteral beslenmenin önemi |
2 | Hastalarda Beslenme Durumunun Değerlendirilmesi |
3 | Hastaların Beslenme Durumlarının Değerlendirilmesinde kullanılan yöntemler |
4 | Enteral-Parenteral Beslenme verilme şekli, yöntemleri. |
5 | Enteral-Parenteral Beslenme komplikasyonları, avantajları. |
6 | Enteral Beslenme Ürünleri |
7 | Parenteral Beslenme Ürünleri |
8 | Ara sınav |
9 | Enteral ve Parenteral Beslenmede makro ve mikro besin ögeleri |
10 | Pratik uygulama |
11 | Pratik uygulama |
12 | Pratik uygulama |
13 | Hastalıklara Özel Enteral Parenteral Beslenme Seçimi, Ürünler ve uygulama |
14 | Hastalıklara Özel Enteral Parenteral Beslenme Seçimi, Ürünler ve uygulama |
15 | Pratik uygulama |
16 | Pratik uygulama |
17 | Final Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Teorik Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 |