Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Sağlık Bilimleri Enstitüsü - Kulak-Burun-Boğaz

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Kulak-Burun-Boğaz -Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları - Tezli Yüksek Lisans KBB7006 Erişkinler İçin İşitsel Rehabilitasyon Seçmeli 1 8,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

1. İşitme kaybının günlük yaşam üzerindeki etkilerine ilişkin kapsamlı bir bilgikazandırmak. 2. İşitme kayıplı yetişkinler için işitsel rehabilitasyona ilişkin temel bir anlayış kazandırmak. 3. İşitme cihazı uygulaması ve değerlendirmesine yönelik deneyim kazandırmak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

İşitme kaybı sonrasında işitsel rehabilitasyon

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım/sunum, soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Worall, L., & Hickson, L. Communication disability in aging: Prevention to intervention. NY: Delmar/Thomson, Learning, 2003 Valente, M., Hosford-Dunn, H., & Roeser, R.J. (2008). Audiology: Treatment (2nd ed.). NY: Thieme. Katz, J., Medwetsky, L., Burkard, R., & Hood, L. (2009). Handbook of clinical audiology (6th ed.). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins. Hull, R.H.(2010). Introduction to Aural Rehabilitation. San Diego: Plural.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Yetişkinlerde işitme kaybının sosyal etkilerini kavrayabilir.
  • Rehabilitasyon amaçlarını değerlendirmek üzere iletişim gereksinimlerini analiz edebilir.
  • Yetişkinlerde işitme kaybının etkilerini değerlendirebilir.
  • Kişinin rehabilitasyonu kabullenmesini etkileyecek faktörleri kavrayabilir.
  • Rehabilitasyon amaçlarını değerlendirmek üzere iletişim gereksinimlerini analiz edebilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Yetişkinler için işitsel rehabilitasyonun temel çerçevesi
2 İşitme kaybının etkilerinin değerlendirilmesi
3 İletişim gereksinimlerinin değerlendirilmesi
4 Rehabilitasyonu kabullenmeyi etkileyen faktörler
5 İşitsel rehabilitasyon adaylarını belirlemek
6 Görsel eğitim- Dudaktan okuma, çevresel ipuçları
7 İşitme cihazı uygulamasında dikkat edilecek unsurlar
8 Ara sınav
9 İşitme cihazı değerlendirmesinin temelleri
10 İşitme cihazı değerlendirmesinin temelleri
11 Fonemik regresyon
12 İşitsel eğitim
13 Dinleme eğitimi
14 Konuşmanın korunması
15 Rehabilitasyonda kullanılan yaklaşımlar
16 Çalışma haftası
17 Yarıyıl sonu sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 50 1 50
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 50 1 50
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 50 1 50
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 50 1 50
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi