Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Kulak-Burun-Boğaz -Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları - Tezli Yüksek Lisans | KBB7006 | Erişkinler İçin İşitsel Rehabilitasyon | Seçmeli | 1 | 8,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Kulak-Burun-Boğaz -Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları - Tezli Yüksek Lisans | KBB7006 | Erişkinler İçin İşitsel Rehabilitasyon | Seçmeli | 1 | 8,00 | 2 | 2 |
1. İşitme kaybının günlük yaşam üzerindeki etkilerine ilişkin kapsamlı bir bilgikazandırmak. 2. İşitme kayıplı yetişkinler için işitsel rehabilitasyona ilişkin temel bir anlayış kazandırmak. 3. İşitme cihazı uygulaması ve değerlendirmesine yönelik deneyim kazandırmak.
-
İşitme kaybı sonrasında işitsel rehabilitasyon
Anlatım/sunum, soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay
Yok
Türkçe
Worall, L., & Hickson, L. Communication disability in aging: Prevention to intervention. NY: Delmar/Thomson, Learning, 2003 Valente, M., Hosford-Dunn, H., & Roeser, R.J. (2008). Audiology: Treatment (2nd ed.). NY: Thieme. Katz, J., Medwetsky, L., Burkard, R., & Hood, L. (2009). Handbook of clinical audiology (6th ed.). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins. Hull, R.H.(2010). Introduction to Aural Rehabilitation. San Diego: Plural.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Yetişkinler için işitsel rehabilitasyonun temel çerçevesi |
2 | İşitme kaybının etkilerinin değerlendirilmesi |
3 | İletişim gereksinimlerinin değerlendirilmesi |
4 | Rehabilitasyonu kabullenmeyi etkileyen faktörler |
5 | İşitsel rehabilitasyon adaylarını belirlemek |
6 | Görsel eğitim- Dudaktan okuma, çevresel ipuçları |
7 | İşitme cihazı uygulamasında dikkat edilecek unsurlar |
8 | Ara sınav |
9 | İşitme cihazı değerlendirmesinin temelleri |
10 | İşitme cihazı değerlendirmesinin temelleri |
11 | Fonemik regresyon |
12 | İşitsel eğitim |
13 | Dinleme eğitimi |
14 | Konuşmanın korunması |
15 | Rehabilitasyonda kullanılan yaklaşımlar |
16 | Çalışma haftası |
17 | Yarıyıl sonu sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 50 | 1 | 50 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 50 | 1 | 50 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 50 | 1 | 50 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 50 | 1 | 50 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |