Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Okul Öncesi Öğretmeliği | OKL7007 | Erken Çocukluk Döneminde Bilişsel Gelişimin Değerlendirilmesi ve Desteklenmesi | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Okul Öncesi Öğretmeliği | OKL7007 | Erken Çocukluk Döneminde Bilişsel Gelişimin Değerlendirilmesi ve Desteklenmesi | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Erken Çocukluk Döneminde Bilişsel Becerilerin Değerlendirilmesi ve Desteklenmesi dersinde öğrencilerin erken çocukluk döneminde farklı yaş gruplarında beklenen bilişsel becerilerin neler olduğunun öğrenilmesiyle birlikte, bu becerilerin değerlendirilmesi ve desteklenmesi için etkili modeller, yöntemler, teknikler ve stratejiler hakkında bilgi ve becerileri geliştirilmesi hedeflenmektedir.
-
Erken çocukluk dönemi bellek gelişiminin anlaşılması, Erken çocukluk dönemi akıl yürütme becerilerinin (tümevarım-tümdengelim) gelişiminin anlaşılması, Erken çocukluk dönemi uzamsal algı gelişiminin anlaşılması, Erken çocukluk dönemi yürütücü fonksiyonların anlaşılması, Erken çocukluk döneminde bilişsel gelişiminin değerlendirilmesinin amaçları hakkında bilgi edinmek, Erken çocukluk döneminde bilişsel beceriler bağlamında nelerin değerlendirileceğinin kavranması, Erken çocukluk dönemi bilişsel becerilerinin değerlendirilmesinin zamanlaması konusunda bilgi sahibi olmak, Erken çocukluk dönemi bilişsel becerilerin değerlendirmesine yönelik bilgilerin toplanması ve toplanan bilgilerin kayıt altına alınması konusunda bilgi sahibi olmak, Erken çocukluk döneminde bilişİel becerilerin gelİşinin desteklenmesine yönelik hazırlanmış eğitim programı. ("Feuerstein Araçsal Bilişsel Gelişim Programı", "Lipman ve arkadaşlarının Çocuklar için Felsefe l Programı", "Sternberg Uygulamalı Zekö Programı") hangileri olduğunu anlayıp, benzerlik ve ] farklılıklarının anlaşılması, Erken çocukluk dönemi bilişsel gelişimin değerlendirilmesi sonucunda elde ] edilen bilgilerin eğitim-öğretim faaliyetleri planlama ve bireysel/grup stratejileri geliştirmek; müfredat ve sınıf düzenlemeleri ile öğretimi yönlendirmek için kullanılmasına ilişkin beceriler geliştirmektir.
-
-
Türkçe
San Bayhan, P. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. İstanbul: Morpa Aral, N. (2000). Çocuk Gelişimi 1 İstanbul: Ya-pa. Anadolu Üniversitesi Yayınları.(2002) Çocuk Gelişimi Psikolojisi. Eskişehir: AÖF Yayınları Topbaş, S (2005). Dil ve Kavram Gelişimi. Ankara: Kök Yayıncılık. Dönmez,N.B., Abidoğlu Ü. ve ark, (2000). Okul öncesi dönemde dil gelişimi ve etkinlikleri, Ya-pa yayınları, İstanbul. Güven,N. Ve Bal, S. (2002). Dil gelişimi ve eğitim. Epsilon, Yayınları, İstanbul, Ömeroğlu,E ve Kandır, A. (2005). Bilişsel gelişim. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul. Carol. E. Jan, Ailen. (1993). Theories of Developmantal Psychology, Third Edition, Prentice Hail Press. William, Crain. (1982). Theories of Developmental Concepts and Aplications, Prentice Hail. William, Crain. (1982).
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Erken çocukluk dönemi bellek gelişiminin anlaşılması, |
2 | Erken çocukluk dönemi akıl yürütme becerilerinin (tümevarım-tümdengelim) gelişiminin anlaşılması, |
3 | Erken çocukluk dönemi uzamsal algı gelişiminin anlaşılması, |
4 | Erken çocukluk dönemi yürütücü fonksiyonların anlaşılması |
5 | Erken çocukluk döneminde bilişsel gelişiminin değerlendirilmesinin amaçları hakkında bilgi edinmek |
6 | Erken çocukluk döneminde bilişsel beceriler bağlamında nelerin değerlendirileceğinin kavranması |
7 | Erken çocukluk dönemi bilişsel becerilerinin değerlendirilmesinin zamanlaması konusunda bilgi sahibi olmak |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Erken çocukluk dönemi bilişsel becerilerin değerlendirmesine yönelik bilgilerin toplanması |
10 | Erken çocukluk döneminde bilişİel becerilerin gelİşinin desteklenmesine yönelik hazırlanmış eğitim programı |
11 | Erken çocukluk döneminde bilişİel becerilerin gelİşinin desteklenmesine yönelik hazırlanmış eğitim programı |
12 | Erken çocukluk dönemi bilişsel gelişimin değerlendirilmesi sonucunda elde ] edilen bilgilerin eğitim-öğretim faaliyetleri planlama |
13 | Erken çocukluk dönemi bilişsel gelişimin değerlendirilmesi sonucunda elde ] edilen bilgilerin eğitim-öğretim faaliyetleri planlama |
14 | Bireysel/grup stratejileri geliştirmek; müfredat ve sınıf düzenlemeleri ile öğretimi yönlendirmek için kullanılmasına ilişkin beceriler geliştirmek |
15 | Bireysel/grup stratejileri geliştirmek; müfredat ve sınıf düzenlemeleri ile öğretimi yönlendirmek için kullanılmasına ilişkin beceriler geliştirmek |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Rapor ve Hazırlığı | 10 | 14 | 140 |
Arasınav ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 10 | 1 | 10 |