Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Temel Eğitim

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2017 - Okul Öncesi Öğretmeliği OKL7007 Erken Çocukluk Döneminde Bilişsel Gelişimin Değerlendirilmesi ve Desteklenmesi Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Erken Çocukluk Döneminde Bilişsel Becerilerin Değerlendirilmesi ve Desteklenmesi dersinde öğrencilerin erken çocukluk döneminde farklı yaş gruplarında beklenen bilişsel becerilerin neler olduğunun öğrenilmesiyle birlikte, bu becerilerin değerlendirilmesi ve desteklenmesi için etkili modeller, yöntemler, teknikler ve stratejiler hakkında bilgi ve becerileri geliştirilmesi hedeflenmektedir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Erken çocukluk dönemi bellek gelişiminin anlaşılması, Erken çocukluk dönemi akıl yürütme becerilerinin (tümevarım-tümdengelim) gelişiminin anlaşılması, Erken çocukluk dönemi uzamsal algı gelişiminin anlaşılması, Erken çocukluk dönemi yürütücü fonksiyonların anlaşılması, Erken çocukluk döneminde bilişsel gelişiminin değerlendirilmesinin amaçları hakkında bilgi edinmek, Erken çocukluk döneminde bilişsel beceriler bağlamında nelerin değerlendirileceğinin kavranması, Erken çocukluk dönemi bilişsel becerilerinin değerlendirilmesinin zamanlaması konusunda bilgi sahibi olmak, Erken çocukluk dönemi bilişsel becerilerin değerlendirmesine yönelik bilgilerin toplanması ve toplanan bilgilerin kayıt altına alınması konusunda bilgi sahibi olmak, Erken çocukluk döneminde bilişİel becerilerin gelİşinin desteklenmesine yönelik hazırlanmış eğitim programı. ("Feuerstein Araçsal Bilişsel Gelişim Programı", "Lipman ve arkadaşlarının Çocuklar için Felsefe l Programı", "Sternberg Uygulamalı Zekö Programı") hangileri olduğunu anlayıp, benzerlik ve ] farklılıklarının anlaşılması, Erken çocukluk dönemi bilişsel gelişimin değerlendirilmesi sonucunda elde ] edilen bilgilerin eğitim-öğretim faaliyetleri planlama ve bireysel/grup stratejileri geliştirmek; müfredat ve sınıf düzenlemeleri ile öğretimi yönlendirmek için kullanılmasına ilişkin beceriler geliştirmektir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

San Bayhan, P. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. İstanbul: Morpa Aral, N. (2000). Çocuk Gelişimi 1 İstanbul: Ya-pa. Anadolu Üniversitesi Yayınları.(2002) Çocuk Gelişimi Psikolojisi. Eskişehir: AÖF Yayınları Topbaş, S (2005). Dil ve Kavram Gelişimi. Ankara: Kök Yayıncılık. Dönmez,N.B., Abidoğlu Ü. ve ark, (2000). Okul öncesi dönemde dil gelişimi ve etkinlikleri, Ya-pa yayınları, İstanbul. Güven,N. Ve Bal, S. (2002). Dil gelişimi ve eğitim. Epsilon, Yayınları, İstanbul, Ömeroğlu,E ve Kandır, A. (2005). Bilişsel gelişim. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul. Carol. E. Jan, Ailen. (1993). Theories of Developmantal Psychology, Third Edition, Prentice Hail Press. William, Crain. (1982). Theories of Developmental Concepts and Aplications, Prentice Hail. William, Crain. (1982).

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Gelişimin biyo-psikolojik temellerini tanır.
  • Çağdaş gelişim ve öğrenme kuramlarını ve bu kuramlara dayalı okul öncesi eğitim programını tanır.
  • Eğitim düşüncesinin gelişimini ve çocukta düşünce ve değerler gelişimini bilir.
  • Çağdaş öğrenme ve öğretme kavram ve modellerini bilir ve kıyaslar.
  • Okul öncesi eğitimde geliştirilmiş bir program veya modeli alanda uygulayabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Erken çocukluk dönemi bellek gelişiminin anlaşılması,
2 Erken çocukluk dönemi akıl yürütme becerilerinin (tümevarım-tümdengelim) gelişiminin anlaşılması,
3 Erken çocukluk dönemi uzamsal algı gelişiminin anlaşılması,
4 Erken çocukluk dönemi yürütücü fonksiyonların anlaşılması
5 Erken çocukluk döneminde bilişsel gelişiminin değerlendirilmesinin amaçları hakkında bilgi edinmek
6 Erken çocukluk döneminde bilişsel beceriler bağlamında nelerin değerlendirileceğinin kavranması
7 Erken çocukluk dönemi bilişsel becerilerinin değerlendirilmesinin zamanlaması konusunda bilgi sahibi olmak
8 Ara Sınav Haftası
9 Erken çocukluk dönemi bilişsel becerilerin değerlendirmesine yönelik bilgilerin toplanması
10 Erken çocukluk döneminde bilişİel becerilerin gelİşinin desteklenmesine yönelik hazırlanmış eğitim programı
11 Erken çocukluk döneminde bilişİel becerilerin gelİşinin desteklenmesine yönelik hazırlanmış eğitim programı
12 Erken çocukluk dönemi bilişsel gelişimin değerlendirilmesi sonucunda elde ] edilen bilgilerin eğitim-öğretim faaliyetleri planlama
13 Erken çocukluk dönemi bilişsel gelişimin değerlendirilmesi sonucunda elde ] edilen bilgilerin eğitim-öğretim faaliyetleri planlama
14 Bireysel/grup stratejileri geliştirmek; müfredat ve sınıf düzenlemeleri ile öğretimi yönlendirmek için kullanılmasına ilişkin beceriler geliştirmek
15 Bireysel/grup stratejileri geliştirmek; müfredat ve sınıf düzenlemeleri ile öğretimi yönlendirmek için kullanılmasına ilişkin beceriler geliştirmek
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Rapor ve Hazırlığı 10 14 140
Arasınav ve Hazırlığı 10 2 20
Kısa Sınav ve Hazırlığı 10 1 10

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi