Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Okul Öncesi Öğretmeliği | OKL7016 | Erken Çocukluk Döneminde Çizgisel Gelişim ve Çocuk Resimlerinin Analizi | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Okul Öncesi Öğretmeliği | OKL7016 | Erken Çocukluk Döneminde Çizgisel Gelişim ve Çocuk Resimlerinin Analizi | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Bu ders, erken çocukluk dönemindeki çocukların çizgisel gelişim süreçlerini anlamaya yönelik bir temel oluşturmayı amaçlamaktadır. Dersin temel hedefi, çocukların çizim yoluyla kendilerini ifade etme biçimlerini tanımak, bu çizimleri gelişimsel, psikolojik ve pedagojik açıdan analiz edebilme becerisi kazandırmaktır. Öğrencilerin çocuk resimlerini bir iletişim aracı olarak değerlendirmeleri ve bu değerlendirmeleri eğitim ortamında etkili biçimde kullanmaları hedeflenmektedir.
-
Ders kapsamında; erken çocukluk döneminde gelişim özellikleri, çizgisel gelişim evreleri, çocukların resim yoluyla kendilerini ifade etme biçimleri ve bu resimlerdeki sembollerin anlamları ele alınacaktır. Ayrıca çocuk resimlerinin psiko-pedagojik açıdan analizi yapılacak, çocukların iç dünyalarına dair ipuçlarının nasıl yorumlanabileceği öğretilecektir. Gerçek çocuk resimleri üzerinden yapılacak analizlerle öğrencilerin uygulama becerileri de geliştirilecektir.
-
-
Türkçe
-
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dersin tanıtımı, amacı ve işleyişi |
2 | Erken çocukluk döneminde genel gelişim özellikleri |
3 | Sanatın çocuk gelişimi üzerindeki rolü |
4 | Çizgisel gelişim kuramları ve evreleri |
5 | Çocuk resimlerinin tarihçesi ve kültürel bağlamda değerlendirilmesi |
6 | Çocuk resimlerinde çizgi, form, renk ve kompozisyon gibi gelişimsel göstergeler |
7 | Çocuk resimlerinde semboller ve anlamları |
8 | Ara sınav |
9 | 9. Psikolojik değerlendirme açısından çocuk resimleri |
10 | Eğitimsel ipuçları – Öğretmenler için resim analiz yöntemleri |
11 | Vaka analizleri – Gerçek çocuk resimleri üzerinden uygulama |
12 | Aile ve öğretmen işbirliğiyle değerlendirm |
13 | Etik ilkeler, gizlilik ve yorumlamada dikkat edilecek noktaları |
14 | Dönem içi değerlendirme ve örnek analiz sunumları |
15 | Genel tekrar ve öğrenci sunumları |
16 | Final proje teslimi / Sözlü sunum |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 10 | 14 | 140 |
Arasınav ve Hazırlığı | 10 | 1 | 10 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |