Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Temel Eğitim

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2017 - Okul Öncesi Öğretmeliği OKL7016 Erken Çocukluk Döneminde Çizgisel Gelişim ve Çocuk Resimlerinin Analizi Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders, erken çocukluk dönemindeki çocukların çizgisel gelişim süreçlerini anlamaya yönelik bir temel oluşturmayı amaçlamaktadır. Dersin temel hedefi, çocukların çizim yoluyla kendilerini ifade etme biçimlerini tanımak, bu çizimleri gelişimsel, psikolojik ve pedagojik açıdan analiz edebilme becerisi kazandırmaktır. Öğrencilerin çocuk resimlerini bir iletişim aracı olarak değerlendirmeleri ve bu değerlendirmeleri eğitim ortamında etkili biçimde kullanmaları hedeflenmektedir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Ders kapsamında; erken çocukluk döneminde gelişim özellikleri, çizgisel gelişim evreleri, çocukların resim yoluyla kendilerini ifade etme biçimleri ve bu resimlerdeki sembollerin anlamları ele alınacaktır. Ayrıca çocuk resimlerinin psiko-pedagojik açıdan analizi yapılacak, çocukların iç dünyalarına dair ipuçlarının nasıl yorumlanabileceği öğretilecektir. Gerçek çocuk resimleri üzerinden yapılacak analizlerle öğrencilerin uygulama becerileri de geliştirilecektir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Erken çocukluk dönemine ait çizgisel gelişim aşamalarını tanımlayabilir.
  • Çocuk resimlerinin gelişimsel ve psikolojik analizini yapabilir.
  • Resimler aracılığıyla çocukların duygusal ve bilişsel dünyaları hakkında çıkarımlarda bulunabilir.
  • Bu verileri eğitim ortamında kullanarak, çocukların bireysel özelliklerine uygun öğretim ortamları tasarlayabilir.
  • Sanatın çocuk gelişimi üzerindeki etkilerini açıklayabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dersin tanıtımı, amacı ve işleyişi
2 Erken çocukluk döneminde genel gelişim özellikleri
3 Sanatın çocuk gelişimi üzerindeki rolü
4 Çizgisel gelişim kuramları ve evreleri
5 Çocuk resimlerinin tarihçesi ve kültürel bağlamda değerlendirilmesi
6 Çocuk resimlerinde çizgi, form, renk ve kompozisyon gibi gelişimsel göstergeler
7 Çocuk resimlerinde semboller ve anlamları
8 Ara sınav
9 9. Psikolojik değerlendirme açısından çocuk resimleri
10 Eğitimsel ipuçları – Öğretmenler için resim analiz yöntemleri
11 Vaka analizleri – Gerçek çocuk resimleri üzerinden uygulama
12 Aile ve öğretmen işbirliğiyle değerlendirm
13 Etik ilkeler, gizlilik ve yorumlamada dikkat edilecek noktaları
14 Dönem içi değerlendirme ve örnek analiz sunumları
15 Genel tekrar ve öğrenci sunumları
16 Final proje teslimi / Sözlü sunum
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 10 14 140
Arasınav ve Hazırlığı 10 1 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 10 2 20
Final ve Hazırlığı 0 0 0
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi