Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Okul Öncesi Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - Okul Öncesi Öğretmenliği EGT4022 Erken Çocukluk Döneminde Değerler Eğitimi Seçmeli 8 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Değerler eğitiminin tarihsel temellerini, değerler eğitiminin bireysel ve toplumsal amaçlarını ve değeler eğitimi yaklaşımlarını kavratmak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Erken çocuklukta düşünce ve değerler eğitimine ilişkin temel kavramları kazanmak, düşünme becerilerinin geliştirilmesine yönelik bir anlayış oluşturmak, evrensel değerleri çocukluk döneminden itibaren geliştirmeye ilişkin gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Soru-yanıt, tartışma, örnek olay incelemesi

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Balat, Uyanık, G., Dağal, Balaban, A., (2006) Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitimi Etkinlikleri, Kök Yayıncılık, Ankara. Dilmaç, B., İncanca Değerler Eğitimi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Tillman, D., Hsu, D. (2000) Living Values Activities For Children Ages 3-7, Health Communication Inc. Deerfield Beach, Flaorida. Schiller, P. Bryant,T. (1998) The Values Book, Gryphon Hause, Bestwille, Maryland. Pighin G. (2005) Çocuklara Değer Aktarımı, (Kinder Werte geben-aber wie?) Çev. Ali Yaşar Gök. İlya Yayınevi, İzmir.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Temel evrensel değerleri bilir ve anlar (PÇ2)
  • Evrensel değerlerin eğitimdeki yeri ve önemini bilir (PÇ9)
  • Çocuklarda kişilik ve ahlak gelişimini bilir ve destekler. (PÇ1)
  • Çocuğa uygun evrensel temel değerlere ilişkin etkinlikler geliştirir ve uygular (PÇ11)
  • Evde ve okulda temel evrensel değerlerin geliştirilmesine yönelik farklı uygulamalar hazırlar. (PÇ11)
  • Evrensel değerler ile kültürel faktörleri entegre eder (PÇ9)

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Temel Evrensel Değerler Nelerdir?
2 Hangi Değerler Öğretilmeli?
3 Temel Evrensel Değerler Eğitimi ve Ahlak Gelişimi
4 Temel Evrensel Değerler ve Kişilik Gelişimi
5 Okul Öncesi Dönemde Evrensel Değerler Eğitimi
6 Temel Evrensel Değerler Eğitiminde Eğitimcilerin Rolleri
7 Temel Evrensel Değerler Eğitiminde Eğitimcilerin Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
8 Ara Sınav Haftası
9 Ebeveynler ve Evrensel Değerler
10 Dünyada Uygulanan Değerler-Kişilik -Karakter Eğitimi Programları
11 Evrensel Değerler Eğitimi Programlarında Kullanılan Yöntemler
12 Saygı ve işbirliği etkinlikleri
13 Sorumluluk ile etkinlikler
14 Sabır ve dürüstlük ile ilgili etkinlikler
15 Mutlulukla ilgili etkinlikler
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Proje ve Hazırlığı 14 2 28
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 14 2 28
Arasınav ve Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 14 2 28
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6