Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Okul Öncesi Öğretmenliği | EGT4022 | Erken Çocukluk Döneminde Değerler Eğitimi | Seçmeli | 8 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Okul Öncesi Öğretmenliği | EGT4022 | Erken Çocukluk Döneminde Değerler Eğitimi | Seçmeli | 8 | 5,00 | 3 | 0 |
Değerler eğitiminin tarihsel temellerini, değerler eğitiminin bireysel ve toplumsal amaçlarını ve değeler eğitimi yaklaşımlarını kavratmak.
-
Erken çocuklukta düşünce ve değerler eğitimine ilişkin temel kavramları kazanmak, düşünme becerilerinin geliştirilmesine yönelik bir anlayış oluşturmak, evrensel değerleri çocukluk döneminden itibaren geliştirmeye ilişkin gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Soru-yanıt, tartışma, örnek olay incelemesi
Yok
Türkçe
Balat, Uyanık, G., Dağal, Balaban, A., (2006) Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitimi Etkinlikleri, Kök Yayıncılık, Ankara. Dilmaç, B., İncanca Değerler Eğitimi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Tillman, D., Hsu, D. (2000) Living Values Activities For Children Ages 3-7, Health Communication Inc. Deerfield Beach, Flaorida. Schiller, P. Bryant,T. (1998) The Values Book, Gryphon Hause, Bestwille, Maryland. Pighin G. (2005) Çocuklara Değer Aktarımı, (Kinder Werte geben-aber wie?) Çev. Ali Yaşar Gök. İlya Yayınevi, İzmir.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Temel Evrensel Değerler Nelerdir? |
2 | Hangi Değerler Öğretilmeli? |
3 | Temel Evrensel Değerler Eğitimi ve Ahlak Gelişimi |
4 | Temel Evrensel Değerler ve Kişilik Gelişimi |
5 | Okul Öncesi Dönemde Evrensel Değerler Eğitimi |
6 | Temel Evrensel Değerler Eğitiminde Eğitimcilerin Rolleri |
7 | Temel Evrensel Değerler Eğitiminde Eğitimcilerin Dikkat Etmesi Gereken Noktalar |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Ebeveynler ve Evrensel Değerler |
10 | Dünyada Uygulanan Değerler-Kişilik -Karakter Eğitimi Programları |
11 | Evrensel Değerler Eğitimi Programlarında Kullanılan Yöntemler |
12 | Saygı ve işbirliği etkinlikleri |
13 | Sorumluluk ile etkinlikler |
14 | Sabır ve dürüstlük ile ilgili etkinlikler |
15 | Mutlulukla ilgili etkinlikler |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Arasınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 | |||||||||||||||||
ÖÇ6 |