Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Temel Eğitim

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2017 - Okul Öncesi Öğretmeliği OKL7009 Erken Çocukluk Döneminde Öğrenme Ortamları Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Erken çocukluk döneminde yaklaşımlara göre eğitim ortamı oluşturulmasında etkili değişkenler ve sorgulandığı, yaratıcı ve ilham verici derstir. Çevre güvenliğinin çocuk-çevre (fiziksel-sosyal ilişkilerinin sorgulandığı, farklı örneklerinin öğrenildiği, çocuk dostu öğrenme ortamlarının öğrenme ortamlarının kalitesi, mikro ve makro düzeyde öğrenme ortamlarının tasarımının yapıldığı teorik ve uygulamalı bir derstir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Çevre-çocuk ilişkisinin önemi hakkında tartışma. İnsan davranışının ekolojisi ile ilgili teoriler. Erken çocukluk döneminde çocuk dostu şehir ve çocuk dostu farklı ülkelerden örnekler, yerel ve global kültürün erken çocukluk dönemi öğrenme ortamlarına etkisi, toplum değişiminin bir temsilcisi olarak öğrenme ortamları, çevresel okur-yazarlık ve çevresel eğitim, kaynaştırma sınıfları için öğrenme ortamları.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Çağdaş gelişim ve öğrenme kuramlarını ve bu kuramlara dayalı okul öncesi eğitim programını tanır.
  • Okul öncesi eğitimde geliştirilmiş bir program veya modeli alanda uygulayabilir.
  • Yaratıcı düşünce ve sanatsal yaratma konusunda bilgi sahibi olur.
  • Farklı gelişen çocukların eğitimi ve kaynaştırılmasında çağdaş eğilimleri bilir.
  • Eğitim düşüncesinin gelişimini ve çocukta düşünce ve değerler gelişimini bilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Çevre-çocuk ilişkisinin önemi
2 Çevre-çocuk ilişkisinin önemi hakkında tartışma
3 İnsan davranışının ekolojisi ile ilgili teoriler
4 Erken çocukluk döneminde çocuk dostu şehir
5 Erken çocukluk döneminde çocuk dostu şehir ve çocuk dostu farklı ülkelerden örnekler
6 Erken çocukluk döneminde çocuk dostu şehir ve çocuk dostu farklı ülkelerden örnekler
7 Yerel ve global kültürün erken çocukluk dönemi öğrenme ortamlarına etkisi
8 Ara Sınav Haftası
9 Yerel ve global kültürün erken çocukluk dönemi öğrenme ortamlarına etkisi
10 Toplum değişiminin bir temsilcisi olarak öğrenme ortamları,
11 Çevresel okur-yazarlık ve çevresel eğitim
12 Kaynaştırma sınıfları için öğrenme ortamları.
13 Kaynaştırma sınıfları için öğrenme ortamları.
14 Toplum değişiminin öğrenme ortamlarına etkisi
15 Toplum değişiminin öğrenme ortamlarına etkisi
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 10 14 140
Arasınav ve Hazırlığı 10 2 20
Kısa Sınav ve Hazırlığı 10 1 10
Final ve Hazırlığı 0 0 0
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi