Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Temel Eğitim

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2017 - Okul Öncesi Öğretmeliği OKL7028 Erken Çocukluk Döneminde Oyun Araştırmaları Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı oyunu tarihsel ve kültürel anlamı içinde incelemek, çocuk hakkı olarak oyun konusunu derinlemesine incelemek, oyun dostu politikaların oluşturulmasında katkı sunacak araştırmalar yapabilmek ve oyunun değeri ile ilgili bilimsel ilgiyi yaygınlaştırmaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Oyunun tarihsel ve kültürel anlamı, oyun teorileri, güncel oyun teorileri, oyun dostu politikalar, oyun dostu kentler, oyun materyalleri(esnek parçalar), oyun ve yaratıcı düşünme, riskli oyun, çocuk hakkı olarak oyun, oyun yoluyla öğrenme, oyun yoksunluğu ve çocuğu değerlendirme aracı olarak oyun

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrencilere oyunun erken çocukluk dönemindeki gelişimsel rolünü kavratmak.
  • Oyun türlerini, işlevlerini ve çocuk gelişimi üzerindeki etkilerini analiz edebilme becerisi kazandırmak.
  • Oyunu bir öğrenme ve değerlendirme aracı olarak kullanabilme yeterliliği geliştirmek.
  • Erken çocuklukta oyunla ilgili güncel araştırmaları inceleyerek bilimsel bir bakış açısı kazandırmak.
  • Oyun temelli etkinlikler planlayıp uygulama konusunda bilgi ve beceri kazandırmak.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Oyunun Tarihsel Gelişimi
2 Oyun Teorileri
3 Yeni Oyun Teorileri
4 Oyun Dostu Yaklaşımlar
5 Ülkelerin Oyun Politikaları
6 Ulusal Literatürde Oyun Araştırmaları
7 Çocuk Hakkı Olarak Oyun
8 Vize
9 Oyun Yoluyla Öğrenme
10 Oyun ve Beyin Araştırmaları
11 Oyun ve Çocuğun Yaratıcı Düşüncesi
12 Çocuğu Değerlendirme Aracı Olarak Oyun
13 Oyun Yoksunluğu
14 Sunumlar
15 Sunumlar
16 Genel Değerlendirme
17 Yarı yıl sonu sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 10 14 140
Kısa Sınav ve Hazırlığı 10 1 10
Final ve Hazırlığı 10 2 20
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi