Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Okul Öncesi Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - Okul Öncesi Öğretmenliği EGT2064 Erken Çocukluk Döneminde Teknoloji ve Materyal Tasarımı Zorunlu 4 4,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerinin (çalışma yaprakları, saydamlar, slaytlar, video, bilgisayar temelli ders materyali, vb.) geliştirilmesi ve çeşitli nitelikteki materyallerin değerlendirilmesi.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Öğretim Materyallerinin Eğitimdeki Yeri ve Önemi, Öğretim Sürecinde Kullanılan Araçlar (Görsel ve İşitsel Araçlar), Öğretim Materyalleri Hazırlama İlkeleri, Görsel Materyal Tasarımı, Uzaktan Eğitim, Bilgisayar Destekli Eğitim Yazılımı Hazırlama Projesi, Eğitim Yazılımlarını Değerlendirme, Proje ve Proje Tabanlı Öğrenme, Fen eğitiminde projenin önemi, Proje Sunumları ve Değerlendirmesi.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Düz anlatım, soru cevap, araştırma, proje tabanlı eğitim, bilgisayar destekli eğitim

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Şahin, T.Y. - Yıldırım, S. Anı Yayıncılık, Ankara, 1999. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Yalın, H.İ. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2002. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Demirel, Ö. - Altun E. Pegema Yayıncılık, Ankara, 2007.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Okul öncesi çocukların farklı gelişim alanlarını destekleyecek materyal hazırlayabilme
  • Öğretim teknolojilerini takip ederek, okul öncesi eğitim ortamına uygun olanları seçebilme
  • Okul öncesi çocukların ilgi ve ihtiyaçlarına uygun teknoloji temeli proje hazırlayıp sunabilme
  • Okul öncesi çocuğa, aileye ve öğretmene yönelik teknoloji kullanımlı materyal özelliklerini bilme, hazırlayabilme
  • Okul öncesi eğitim ortamına uygun teknolojik materyalleri tanıma ve eğitim programına uyarlayabilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Eğitim-Öğretim Teknolojisi ve İletişim
2 Öğretim Materyallerinin Eğitimdeki Yeri ve Önemi
3 Öğretim Sürecinde Kullanılan Araçlar (Görsel ve İşitsel Araçlar) - 1
4 Öğretim Sürecinde Kullanılan Araçlar (Görsel-İşitsel Araçlar) - 2
5 Öğretim Materyalleri Hazırlama İlkeleri
6 Görsel Materyal Tasarımı
7 İletişim Teknolojileri
8 Ara Sınav
9 Eğitimde Bilgisayarlar ve İnternet Kullanımı
10 Bilgisayar Destekli Eğitim Yazılımları
11 Bilgisayar Destekli Eğitim Yazılımı Hazırlama Projesi
12 Uzaktan Eğitim + Bilgisayar Destekli Eğitim Yazılımı Hazırlama Projesi
13 Eğitim Yazılımlarını Değerlendirme + Bilgisayar Destekli Eğitim Yazılımı Hazırlama Projesi
14 Proje Sunumları ve Değerlendirmesi
15 Proje Sunumları ve Değerlendirmesi
16 dönem sonu sınavına hazırlık
17 dönem sonu sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 3 42
Proje ve Hazırlığı 14 2 28
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 7 1 7
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 14 1 14
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5