Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Sınıf Öğretmenliği (İÖ) (Ana Müfredat) | SNF208 | Erken Çocukluk Eğitimi | Zorunlu | 4 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Sınıf Öğretmenliği (İÖ) (Ana Müfredat) | SNF208 | Erken Çocukluk Eğitimi | Zorunlu | 4 | 3,00 | 2 | 0 |
İnsan yaşamının temelini oluşturan okul öncesi dönemde çocuğu tanıma, gelişimsel ihtiyaçlarını belirleme ve okul öncesi öğretmenlerinin konularını kavrama.
-
Erken çocukluk kavramı, Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk ve okul öncesi eğitim, okul öncesi eğitimin tanımı, ilkeleri, önemi ve yararları, okul öncesi eğitime temel olan görüşler ve okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi, dünyada ve Türkiye’de okul öncesi eğitimin bugünkü durumu, okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri, okul öncesi öğretmeninin özellikleri, okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri (anaokulu, kreş vb.), okul öncesi eğitim kurumunun fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri, okul öncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve önemi.
Anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme, gösteri, beyin fırtınası, gözlem
Yok
Türkçe
Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının Nitelik Açısından İncelenmesi,Rengin Zembat (2001) Marmara Üniversitesi Yayınları Çocuk Gelişimi ve Eğitimi/Pınar Bayhan, İsmihan Artan Morpa Yayınları Çocuk Psikolojisi, Haluk Yavuzer Ne Yapalım, Neden Yapalım, Nasıl Yapmalıyız/Oktay, A., Gürkan, T., Zembat, R., Unutkan, Ö., (2006) Yapa Yayınları Okul Öncesi Eğitimde Güncel Konular/Ayla Oktay, Özgül Polat Unutkan (Ed) (2005) Morpa Yayınları Yaşamın Sihirli Yılları/Oktay, A., (1999) Epsilon Yayınları
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Okul Öncesi Eğitimin Tanımı ve Önemi |
2 | Okul Öncesi Eğitimin Temel İlkeleri/Okul Öncesi Çocuğun Temel İhtiyaçları ve Alışkanlıkların Kazanımı |
3 | Okul Öncesi Eğitimin Tarihsel Gelişimi |
4 | Dünyada ve Türkiye’de Okul Öncesi Eğitim |
5 | Okul Öncesi Dönemde Çocuğun Gelişimsel Özellikleri |
6 | Okul Öncesinde Oyun ve Oyuncak |
7 | Okul Öncesinde Oyun Sunumları |
8 | Ara sınav |
9 | Okul Öncesinde Yaratıcılık ve Yaratıcı Etkinlikler |
10 | Okul Öncesi Dönemde Eğitim Ortamları (Aile) |
11 | Okul Öncesi Eğitim Kurumları – Kurum özellikleri |
12 | Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Personel ve Program |
13 | Okul Öncesi Eğitiminde Kullanılan Araç ve Gereçler |
14 | Kitle İletişim Araçları ve Bilgisayar |
15 | Okul Öncesi Eğitiminden İlköğretime Geçiş |
16 | Çalışma haftası |
17 | Final Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Ödev ve Hazırlığı | 4 | 8 | 32 |
Sunum ve Hazırlığı | 3 | 3 | 9 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Final ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 | |||||||||||||
ÖÇ6 |