Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Sınıf Öğretmenliği (İÖ)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Sınıf Öğretmenliği (İÖ) (Ana Müfredat) SNF208 Erken Çocukluk Eğitimi Zorunlu 4 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

İnsan yaşamının temelini oluşturan okul öncesi dönemde çocuğu tanıma, gelişimsel ihtiyaçlarını belirleme ve okul öncesi öğretmenlerinin konularını kavrama.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Erken çocukluk kavramı, Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk ve okul öncesi eğitim, okul öncesi eğitimin tanımı, ilkeleri, önemi ve yararları, okul öncesi eğitime temel olan görüşler ve okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi, dünyada ve Türkiye’de okul öncesi eğitimin bugünkü durumu, okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri, okul öncesi öğretmeninin özellikleri, okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri (anaokulu, kreş vb.), okul öncesi eğitim kurumunun fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri, okul öncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve önemi.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme, gösteri, beyin fırtınası, gözlem

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının Nitelik Açısından İncelenmesi,Rengin Zembat (2001) Marmara Üniversitesi Yayınları Çocuk Gelişimi ve Eğitimi/Pınar Bayhan, İsmihan Artan Morpa Yayınları Çocuk Psikolojisi, Haluk Yavuzer Ne Yapalım, Neden Yapalım, Nasıl Yapmalıyız/Oktay, A., Gürkan, T., Zembat, R., Unutkan, Ö., (2006) Yapa Yayınları Okul Öncesi Eğitimde Güncel Konular/Ayla Oktay, Özgül Polat Unutkan (Ed) (2005) Morpa Yayınları Yaşamın Sihirli Yılları/Oktay, A., (1999) Epsilon Yayınları

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Okul öncesi eğitim konusunda temel kavramları ve kuramları tanımlar.
  • Dünyada ve Türkiye’de okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimini bilir.
  • Okul öncesi dönemde çocuğun gelişimsel özelliklerini kavrar.
  • Okul öncesi eğitimde kullanılan araç ve gereçleri, oyun ve oyuncakları bilir ve kavrar.
  • Okul öncesi eğitim kurumlarında personel ve program özelliklerini bilir.
  • Okul öncesi eğitimden ilköğretime geçiş sürecini öğrenir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Okul Öncesi Eğitimin Tanımı ve Önemi
2 Okul Öncesi Eğitimin Temel İlkeleri/Okul Öncesi Çocuğun Temel İhtiyaçları ve Alışkanlıkların Kazanımı
3 Okul Öncesi Eğitimin Tarihsel Gelişimi
4 Dünyada ve Türkiye’de Okul Öncesi Eğitim
5 Okul Öncesi Dönemde Çocuğun Gelişimsel Özellikleri
6 Okul Öncesinde Oyun ve Oyuncak
7 Okul Öncesinde Oyun Sunumları
8 Ara sınav
9 Okul Öncesinde Yaratıcılık ve Yaratıcı Etkinlikler
10 Okul Öncesi Dönemde Eğitim Ortamları (Aile)
11 Okul Öncesi Eğitim Kurumları – Kurum özellikleri
12 Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Personel ve Program
13 Okul Öncesi Eğitiminde Kullanılan Araç ve Gereçler
14 Kitle İletişim Araçları ve Bilgisayar
15 Okul Öncesi Eğitiminden İlköğretime Geçiş
16 Çalışma haftası
17 Final Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 4 4 16
Ödev ve Hazırlığı 4 8 32
Sunum ve Hazırlığı 3 3 9
Arasınav ve Hazırlığı 1 2 2
Final ve Hazırlığı 2 2 4

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6