Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Temel Eğitim

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2017 - Okul Öncesi Öğretmeliği OKL7015 Erken Çocuklukta Matematiksel Düşüncenin Gelişimi Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Erken çocuklukta matematiksel düşünme ile ilgili temel kavramları, farklı kuramları, dünyadaki farklı uygulamaları ve konuya ilişkin araştırmaları anlama, analiz etme, değerlendirme ve bu araştırmalarla ilgili olarak görüşlerini grupla tartışma.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Giriş. Matematikte temel kavramlar. Temel düşünme becerileri. Problem çözme, eleştirel düşünme, sezgisel düşünme, yaratıcı düşünme ve matematik. Matematiksel düşünmeyi açıklayan kuramlar. Öğrenme ve öğretmede temel prensipler ve öğrenme ve öğretmeyi etkileyen faktörler. Matematik öğretiminde strateji, yöntem ve teknikleri.. Sayma becerileri ve öğretilmesi. Saymanın öğrenilmesinde prensipler. Aritmetik beceriler ve öğretilmesi. Ölçme becerileri ve öğretilmesi. Geometri ve mekansal beceriler ve öğretilmesi. Erken çocukluk dönemini kapsayan matematik konusundaki araştırmaları anlama, analiz etme ve değerlendirme.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Şahin, F. Okulöncesi Fen Bilgisi Öğretimi ve Aktivite Örnekleri, Lind, K.K. (1991) Exploring Science in Early Childhood,Güven, Y. Erken Çocukluk Döneminde Sezgisel Düşünme ve Matematik,Snith, S.S.Early Childhood Mathematics. Şahin, F. Okulöncesi Fen Bilgisi Öğretimi ve Aktivite Örnekleri Güven, Y. Erken Çocukluk Döneminde

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Çağdaş gelişim ve öğrenme kuramlarını ve bu kuramlara dayalı okul öncesi eğitim programını tanır.
  • Yaratıcı düşünce ve sanatsal yaratma konusunda bilgi sahibi olur.
  • Çağdaş öğrenme ve öğretme kavram ve modellerini bilir ve kıyaslar.
  • Okul öncesi çocuğun okula hazırlığında gerekli okuma-yazma ve kavram gelişimlerinin özelliklerini bilir.
  • Eğitim teknolojilerini okul öncesi eğitim uygulamalarında kullanabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Derse Giriş ve Matematikte Temel Kavramlar
2 Temel Düşünme Becerileri ve Matematik
3 Matematiksel Düşünmeyi Açıklayan Kuramlar
4 Öğrenme ve Öğretmede Temel Prensipler
5 Öğrenme ve Öğretmeyi Etkileyen Faktörler
6 Okul Öncesi Matematik Öğretiminde Strateji, Yöntem ve Teknikler
7 Sayma Becerileri ve Öğretilmesi
8 Ara Sınav Haftası
9 Saymanın Öğrenilmesinde Prensipler
10 Aritmetik Beceriler ve Öğretilmesi
11 Ölçme Becerileri ve Öğretilmesi
12 Geometri ve Mekânsal Beceriler
13 Geometri ve Mekânsal Becerilerin Öğretilmesi
14 Erken Çocukluk Döneminde Matematik Araştırmaları
15 Genel Değerlendirme ve Öğrenci Sunumları
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 10 14 140
Arasınav ve Hazırlığı 10 2 20
Kısa Sınav ve Hazırlığı 10 1 10
Final ve Hazırlığı 0 0 0
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi