Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Okul Öncesi Öğretmeliği | OKL7015 | Erken Çocuklukta Matematiksel Düşüncenin Gelişimi | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Okul Öncesi Öğretmeliği | OKL7015 | Erken Çocuklukta Matematiksel Düşüncenin Gelişimi | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Erken çocuklukta matematiksel düşünme ile ilgili temel kavramları, farklı kuramları, dünyadaki farklı uygulamaları ve konuya ilişkin araştırmaları anlama, analiz etme, değerlendirme ve bu araştırmalarla ilgili olarak görüşlerini grupla tartışma.
-
Giriş. Matematikte temel kavramlar. Temel düşünme becerileri. Problem çözme, eleştirel düşünme, sezgisel düşünme, yaratıcı düşünme ve matematik. Matematiksel düşünmeyi açıklayan kuramlar. Öğrenme ve öğretmede temel prensipler ve öğrenme ve öğretmeyi etkileyen faktörler. Matematik öğretiminde strateji, yöntem ve teknikleri.. Sayma becerileri ve öğretilmesi. Saymanın öğrenilmesinde prensipler. Aritmetik beceriler ve öğretilmesi. Ölçme becerileri ve öğretilmesi. Geometri ve mekansal beceriler ve öğretilmesi. Erken çocukluk dönemini kapsayan matematik konusundaki araştırmaları anlama, analiz etme ve değerlendirme.
-
-
Türkçe
Şahin, F. Okulöncesi Fen Bilgisi Öğretimi ve Aktivite Örnekleri, Lind, K.K. (1991) Exploring Science in Early Childhood,Güven, Y. Erken Çocukluk Döneminde Sezgisel Düşünme ve Matematik,Snith, S.S.Early Childhood Mathematics. Şahin, F. Okulöncesi Fen Bilgisi Öğretimi ve Aktivite Örnekleri Güven, Y. Erken Çocukluk Döneminde
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Derse Giriş ve Matematikte Temel Kavramlar |
2 | Temel Düşünme Becerileri ve Matematik |
3 | Matematiksel Düşünmeyi Açıklayan Kuramlar |
4 | Öğrenme ve Öğretmede Temel Prensipler |
5 | Öğrenme ve Öğretmeyi Etkileyen Faktörler |
6 | Okul Öncesi Matematik Öğretiminde Strateji, Yöntem ve Teknikler |
7 | Sayma Becerileri ve Öğretilmesi |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Saymanın Öğrenilmesinde Prensipler |
10 | Aritmetik Beceriler ve Öğretilmesi |
11 | Ölçme Becerileri ve Öğretilmesi |
12 | Geometri ve Mekânsal Beceriler |
13 | Geometri ve Mekânsal Becerilerin Öğretilmesi |
14 | Erken Çocukluk Döneminde Matematik Araştırmaları |
15 | Genel Değerlendirme ve Öğrenci Sunumları |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 10 | 14 | 140 |
Arasınav ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 10 | 1 | 10 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |