Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Özel Eğitim Öğretmenliği | OZAE201 | Erken Çocuklukta Özel Eğitim | Zorunlu | 3 | 4,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Özel Eğitim Öğretmenliği | OZAE201 | Erken Çocuklukta Özel Eğitim | Zorunlu | 3 | 4,00 | 3 | 0 |
Öğrenciler, özel gereksinimi olan çocuklarla ilgili temel kavramları tanımlar. Erken Çocukluk Özel Eğitimi ile Okulöncesi Eğitimi programları arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları karşılaştırarak gerekli planlamaları yapar. Sınıf içi çevresel düzenlemeleri organize eder ve uygun ölçme araçlarından faydalanarak çocukların tüm gelişim alanlarını değerlendirir.
-
Temel kavramlar: Gelişim ve büyüme, Erken çocukluk dönemi ve gelişimsel gerilik kavramı, Erken Çocuklukta Özel Eğitimin tanımı, önemi, tarihi; Erken Çocukluk Özel Eğitiminin Teorik Alt Yapısı ve Kuramlar; Değerlendirme Süreci; Erken Çocukluk Özel Eğitimde Hizmet Sunma Modelleri: Kurum, ev ve kurum-ev merkezli uygulamalar; Erken Çocukluk Özel Eğitim Sürecinde Ekip ve İşbirliği; Erken Çocukluk Özel Eğitim ve Geçiş Süreci; Ülkemizdeki Yasalarda Erken Çocukluk Özel Eğitim; Erken Çocukluk Özel Eğitimde Temel Konular: Tavsiye edilen uygulamalar, Aile merkezli uygulamalar, Oyun, Gelişimsel dönemlere uygun uygulamalar, Doğal öğretim süreci.
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası
yok
Türkçe
Yıldırım Doğru, S. S. & Durmuşoğlu Saltalı, N. (2009). Erken Çocukluk Döneminde Özel Eğitim. Ankara: Maya Akademi.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Erken çocuklukta özel eğitim ile ilgili temel kavramları açıklar |
2 | Bebeklik, erken çocukluk dönemi ve gelişimsel gerilik kavramını açıklar |
3 | Erken çocuklukta özel eğitimini (EÇÖZE) tanımlar |
4 | Erken çocuklukta özel eğitimin önemini, tarihini ve teorik alt yapısını açıklar |
5 | Yasalarda erken çocuklukta özel eğitimin yerini açıklar |
6 | Erken çocuklukta özel eğitimde rol alan uzmanları sıralar. |
7 | Erken çocuklukta özel eğitimde temel konuları açıklar |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Erken çocuklukta özel eğitimde değerlendirmeyi açıklar |
10 | Erken çocuklukta özel eğitimde müdahale programlarını açıklar |
11 | Erken çocuklukta özel eğitimde , ev ve kurum-ev merkezli uygulamaları açıklar |
12 | Erken çocuklukta özel eğitimi ve geçiş sürecini açıklar |
13 | Aile katılımını açıklar |
14 | Oyun, gelişimsel dönemlere uygun uygulamaları açıklar |
15 | Doğal öğretim ve aile merkezli uygulamaları açıklar |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 36 | 36 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 36 | 36 |