Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Özel Eğitim Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Özel Eğitim Öğretmenliği OZAE201 Erken Çocuklukta Özel Eğitim Zorunlu 3 4,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrenciler, özel gereksinimi olan çocuklarla ilgili temel kavramları tanımlar. Erken Çocukluk Özel Eğitimi ile Okulöncesi Eğitimi programları arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları karşılaştırarak gerekli planlamaları yapar. Sınıf içi çevresel düzenlemeleri organize eder ve uygun ölçme araçlarından faydalanarak çocukların tüm gelişim alanlarını değerlendirir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Temel kavramlar: Gelişim ve büyüme, Erken çocukluk dönemi ve gelişimsel gerilik kavramı, Erken Çocuklukta Özel Eğitimin tanımı, önemi, tarihi; Erken Çocukluk Özel Eğitiminin Teorik Alt Yapısı ve Kuramlar; Değerlendirme Süreci; Erken Çocukluk Özel Eğitimde Hizmet Sunma Modelleri: Kurum, ev ve kurum-ev merkezli uygulamalar; Erken Çocukluk Özel Eğitim Sürecinde Ekip ve İşbirliği; Erken Çocukluk Özel Eğitim ve Geçiş Süreci; Ülkemizdeki Yasalarda Erken Çocukluk Özel Eğitim; Erken Çocukluk Özel Eğitimde Temel Konular: Tavsiye edilen uygulamalar, Aile merkezli uygulamalar, Oyun, Gelişimsel dönemlere uygun uygulamalar, Doğal öğretim süreci.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Yıldırım Doğru, S. S. & Durmuşoğlu Saltalı, N. (2009). Erken Çocukluk Döneminde Özel Eğitim. Ankara: Maya Akademi.

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Özel gereksinimli çocukların gelişim düzeyini belirlemeye yönelik kontrol listesi geliştirir
  • Erken çocukluk dönemindeki özel gereksinimli çocukların kaynaştırılması durumunda programda uygun uyarlamalar yapar
  • Erken çocukluk özel eğitimi ile okul öncesi eğitimi programları arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları karşılaştırır
  • Erken çocukluk dönemi özel eğitim uzmanlarının rollerini ayırt eder
  • Erken çocukluk döneminde normal gelişim gösteren ve özel gereksinimi olan çocukların gelişim alanlarını açıklar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Erken çocuklukta özel eğitim ile ilgili temel kavramları açıklar
2 Bebeklik, erken çocukluk dönemi ve gelişimsel gerilik kavramını açıklar
3 Erken çocuklukta özel eğitimini (EÇÖZE) tanımlar
4 Erken çocuklukta özel eğitimin önemini, tarihini ve teorik alt yapısını açıklar
5 Yasalarda erken çocuklukta özel eğitimin yerini açıklar
6 Erken çocuklukta özel eğitimde rol alan uzmanları sıralar.
7 Erken çocuklukta özel eğitimde temel konuları açıklar
8 Ara Sınav Haftası
9 Erken çocuklukta özel eğitimde değerlendirmeyi açıklar
10 Erken çocuklukta özel eğitimde müdahale programlarını açıklar
11 Erken çocuklukta özel eğitimde , ev ve kurum-ev merkezli uygulamaları açıklar
12 Erken çocuklukta özel eğitimi ve geçiş sürecini açıklar
13 Aile katılımını açıklar
14 Oyun, gelişimsel dönemlere uygun uygulamaları açıklar
15 Doğal öğretim ve aile merkezli uygulamaları açıklar
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 14 14
Ödev ve Hazırlığı 1 14 14
Arasınav ve Hazırlığı 1 36 36
Final ve Hazırlığı 1 36 36

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi