Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Okul Öncesi Öğretmenliği | OKE159 | Erken Çocuklukta Ritm, Dans ve Orff Eğitimi | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Okul Öncesi Öğretmenliği | OKE159 | Erken Çocuklukta Ritm, Dans ve Orff Eğitimi | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
temel hedefimiz, öğrencilerimizin ileriki yaşantılarında sanata değer veren, estetik duygusuna sahip bireyler olmalarıdır.
-
Dans ilk etapta, sadece çocukların deşarj olmalarını sağlayan fiziksel bir aktivite gibi gözükmekle birlikte, - Çocuklara sağladığı iç disiplin, - Ekip olmanın ve birlikte hareket etmenin önemini kavrama, - Estetik bakış açısı kazanma, - Ritm duygusunun gelişmesi, - Derslerin bir parçası olan doğaçlama çalışmaları ile kendini ve yaratcılığını ifade edebilme, - Özgüven duygusunu pekiştirmesi gibi faydaları da göz önüne alındığında, 3-6 yaş gelişiminde çok önemli hedefler barındıran bir sistemdir.
uygulama, gösteri, anlatım
yok
Türkçe
Türkiye'de Orff - Schulwerk - Müzik, Oyun ve Dans Üzerine Makaleler Nazan Laslo , Katja Ojala Koçak
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Ülkemizde ve dünyada müzik türleri, |
2 | Çalgılar ve özellikleri, |
3 | Solfej ve çalgı eğitimi |
4 | Tartım çalışmaları ve çalgı eğitimi, |
5 | Ses değiştirici işaretler, |
6 | majör, minör diziler ve örnek şarkı çalışmaları, |
7 | Majör, minör dizilerde örnek çocuk şarkı çalışmaları, |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | tartım çalışmaları, çalgı eğitimi, |
10 | Türk müziğinde kullanılan diziler ve örnek çocuk şarkı çalışmaları, |
11 | Müzikte nüans ve örnek çalışmalar, |
12 | Doğru ses kullanma teknikleri, |
13 | Doğru şarkı söyleme teknikleri |
14 | Yeni şarkı deşifre edebilme teknikleri, |
15 | Değerlendirme |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |