Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
OKL-Tezli Yüksek Lisans-2013 | OKL7011 | Erken Çocukluktan Yetişkinliğe Yaşam Boyu Öğrenme | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
OKL-Tezli Yüksek Lisans-2013 | OKL7011 | Erken Çocukluktan Yetişkinliğe Yaşam Boyu Öğrenme | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Bu dersin amacı, bireyin doğumdan itibaren yaşamı boyunca devam eden öğrenme süreçlerini anlamak, yaşam boyu öğrenmenin felsefi, psikolojik ve toplumsal temellerini incelemek ve bu süreci etkileyen bireysel ve çevresel faktörleri değerlendirmektir. Öğrencilere, yaşamın farklı evrelerinde öğrenmenin doğasını analiz etme, öğrenme ortamlarını buna göre düzenleme ve yaşam boyu öğrenmeyi destekleyen stratejileri geliştirme becerisi kazandırmak hedeflenmektedir.
-
Ders kapsamında, yaşam boyu öğrenme kavramı ve tarihsel gelişimi, erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan öğrenme süreçleri, bu süreçlerin gelişim psikolojisiyle ilişkisi, öğrenme motivasyonu, öğrenen bireyin özellikleri, öğrenme ortamları ve politikaları ele alınmaktadır. Ayrıca yaşam boyu öğrenmenin ekonomik, kültürel ve sosyal boyutları, formal, informal ve nonformal öğrenme biçimleri, teknolojinin öğrenme süreçlerindeki rolü ve Türkiye’de yaşam boyu öğrenme politikaları gibi konular işlenecektir.
-
-
Türkçe
-
-
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|